תשתיות העולם השלישי

לאחר החגים תעתור מועצת המובילים והמסיעים לגב"צ בנוגע לאחריותה של המדינה ואי קיום החלטה לבנות שוליים רחבים לכבישים מרכזיים, הגורם לתאונות קטלניות


00:00 ,02.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת מועצת המובילים והמסיעים לעתור לאחר החגים לבג"צ, בטענה של ביזיון בית המשפט.

המדובר באי ביצוע החלטה בנוגע לשוליים רחבים בכבישים מרכזיים, עובדה שגרמה בשנים האחרונות למספר תאונות קטלניות, בהן היו מעורבים אוטובוסים ומשאיות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש: "לא יכול להיות שהמדינה לקחה על עצמה את הטיפול בנושא הקריטי הזה אבל היא לא עושה כלום. 12% מהתאונות הקטלניות הן כתוצאה מעצירות בשול הכביש".

בן הרוש הוסיף, שלאור התאונות האחרונות, יש כיום מודעות בציבור לנושא. "שר התחבורה מדבר כל הזמן על השוואה של תשתיות בישראל לאירופה", אמר, "אבל בכל מה שקשור בתשתיות, אנחנו מדינת עולם שלישי".

ערב החג אמור בן הרוש להיפגש עם ראש משטרת התנועה הארצית במשטרת ישראל, בכדי להעלות דרכים למציאת פתרון לבעיה. בנוסף מתוכננת לו פגישה עם ראשי כביש חוצה ישראל (כביש 6).

בן הרוש: "לפני חודש וחצי סטה רכב מהכביש, נתקעה במשאית ונהרגו שני אנשים. עמותת אור ירוק מיהרה להוציא הודעה לעיתונות, ש-40 איש נהרגו כתוצאה מפגיעה של משאיות. מה אשם הנהג המסכן הזה שהמכונית סטתה מהכביש ופגעה בו? זו הסחת דעת מהבעיה האמיתית".