איגוד המשתמשים מתנגד לכוונת מארסק לגבות 50$ על עדכוני ניירת להצהרת הטעינה

לפני ימים אחדים יידעה חברת מארסק ישראל את לקוחותיה על כוונתה להתייחס, החל מ- 14 במאי, להצהרת הטעינה ליצוא, המוגשת ביום הסגירה הדוקומטרית, כסופית ויחידה ועל כל עדכוני ניירת נוספים ותיקונים יחויב הלקוח ב- 50$ לכל הצהרה נוספת. באיגוד המשתמשים בהובלה ימית זוע


00:00 ,09.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני ימים אחדים יידעה חברת מארסק ישראל את לקוחותיה על כוונתה להתייחס, החל מ- 14 במאי, להצהרת הטעינה ליצוא, המוגשת ביום הסגירה הדוקומטרית, כסופית ויחידה ועל כל עדכוני ניירת נוספים ותיקונים יחויב הלקוח ב- 50$ לכל הצהרה נוספת. באיגוד המשתמשים בהובלה ימית זועמים
 
בחברת מארסק ישראל מסבירים שתהליך ההמכלה של מכולות יצוא מתבסס במידה רבה על שינויים של הרגע האחרון. שיטת עבודה זו מביאה איתה עדכוני ניירת סופיים ליצואן ובעקבות כך לשאר החוליות בשרשרת הייצוא ( מכס, נמל, בנקים, חברות ספנות וכו'). עד עתה, מציינים במארסק, הם נאלצו לספוג את העלויות הנגרמות מעדכוני הניירת ללא חיוב נוסף וכאמור, החל מ- 14 במאי, על מנת לכסות חלק מהוצאות התפעול הנובעות מעדכוני מערכת נוספים, תגבה מארסק 50$ לכל הצהרה נוספת.
 
כוונתה זו של מארסק ישראל הביאה את יו"ר איגוד יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, גד שפר, לפנות  לסורן הנסן, מנכ"ל מארסק ישראל, בקריאה לבטל לאלתר את הדרישה לפיה ישלמו יצואנים 50 דולר על כל תיקון בהצהרות הטעינה ליצוא, החל מהשבוע הבא. שפר ציין שחברת מארסק מנסה להעלות את דמי ההובלה הימית ע"י תביעות לתשלומים מיוחדים על שירותים הכלולים בדמי ההובלה.
 
במכתב לסורן הנסן, אומר גד שפר כי דרישה זו היא חיוב מיותר, חסר הצדקה ולא סביר לתיקון טקסט במחשב: "אנו רואים דרישה חדשה זו, כחלק משרשרת של נסיונות קודמים שלכם ושל חברות ספנות אחרות להעלות את דמי ההובלה, שלא בצורה ישירה, ואיננו מוכנים לקבל זאת".אומר שפר במכתבו, ומוסיף: "אין מדובר בשירות חדש, אלא בהליך קיים וקבוע, שההוצאות לגביו צריכות להיכלל בשקלול דמי ההובלה הרגילים".
 
שפר ציין הבוקר שמארסק העלתה, אך לפני שבועות אחדים, תביעה לתשלום מיוחד עבור ניקוי מכולות, שירות שניתן, לדברי שפר, במסגרת דמי ההובלה, אך התביעה בוטלה עקב התנגדותו הנחרצת של איגוד המשתמשים בהובלה הימית.
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית תובע למעשה ממארסק לבטל את החיוב החדש. שפר מדגיש כי אם לא תבוטל הדרישה, יקרא האיגוד לבעלי המטענים שלא לשלמו, ולשקול חלופות לביצוע ההובלה.