קבוצת גרימלדי קיבלה את ה-Grande Houston

אניית הגלנוע החדישה תיכנס לשירות בחודש מרץ 2020 ותחזק את קשר Ro-ro השבועי שמפעילה קבוצת גרימלדי בין הים התיכון לצפון אמריקה. האנייה מסוגלת לשנע כ-7,600 רכבים וכן מטען מתגלגל מכל סוג עד גובה של 5.3 מטר


13:57 ,23.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

צי קבוצת גרימלדי מתרחב עוד יותר עם הגעתה של אניית Carrier & Truck Carrier (PCTC) חדשה העונה לשם Grande Houston. ב-15 בינואר קיבלה לידיה קבוצת גרימלדי את האנייה השלישית מתוך הזמנה של שבע אניות שהוזמנו במספנה הסינית יאנגפן, שנמצאת בז׳ושאן. ממש כמו האניות האחיות שלה, Grand Turino ו-Grande Mirafiori, שפעילות כבר משנת 2019, אניית Grande Houston תפעל בשירות השבועי הים תיכוני וצפון אמריקה.

 

אורכה של האנייה החדשה הוא 199.90 מטר, ה-beam שלה היא 36.45 מטר, והיא במשקל של  65,255 טון ומהירות שירות של 19 קשר. האנייה מניפה את דגל איטליה והיא בין ה-PCTC  הגדולות בשוק: למעשה, היא יכולה להעביר בסביבות 7,600 רכבים. מדובר באנייה בעלת גמישות תפעולית עם ארבעת סיפונים הניתנים להזזה ומאפשרים הטענת כל מטען אפשרי על גלגלים (משאיות, טרקטורים, אוטובוסים, מחפרים וכו׳) עד לגובה של 5.3 מטרים.

 

מערכות ומכשירים חדישים מאפשרים לגרנדה יוסטון להשיג יעילות אנרגטית גבוהה ולהפחית פליטות מזיקות. הספינה מצוידת, למעשה, במנוע ראשי (Man Energy Solutions) מבוקר אלקטרונית, המאפשר לה לעמוד בתקנות החדשות להפחתת פליטת תחמוצת החנקן (NOx), כמו גם עם מערכת ניקוי גזי פליטה עבור הפחתת פליטת תחמוצות גופרית (SOx). 

 

מנכ״ל הקבוצה, עמנואל גרימלדי, אמר כי ״המסירה של ׳גרנדה יוסטון׳ מייצגת צעד נוסף קדימה לכיוון צי גרימלדי צעיר יותר, יעיל ובר-קיימא. באמצעות המחויבות וההשקעות שלנו אנו ממשיכים לחפש אחר מצוינות בשירות, תוך שימת לב לנושאי איכות הסביבה״.

 

הגרנדה יוסטון תיכנס לשירות בחודש מרץ 2020 ואמורה לחזק עוד יותר את קשר Ro-ro השבועי שמפעילה קבוצת גרימלדי בין הים התיכון לצפון אמריקה (קנדה, ארצות הברית ומקסיקו).