ועדת הכספים אישרה היום את חוק הרפורמה בנמלים

החוק אושר לקריאה שניה ושלישית ; השר נתניהו : "זהו צעד חשוב בדרך למהלך היסטורי שיביא לפתיחת הנמלים לתחרות" ; עובדי הנמלים: "הצבעת חברי הכנסת של הליכוד וועדת הכספים – מס שפתיים ויום עצוב לדמוקרטיה בישראל"


00:00 ,12.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החוק אושר לקריאה שניה ושלישית ; השר נתניהו : "זהו צעד חשוב בדרך למהלך היסטורי שיביא לפתיחת הנמלים לתחרות" ; עובדי הנמלים: "הצבעת חברי הכנסת של הליכוד וועדת הכספים – מס שפתיים ויום עצוב לדמוקרטיה בישראל"

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לפנות ערב את הצעת חוק רשות הספנות והנמלים, ברוב של 11 תומכים מול כ- 5 מתנגדים והחוק יובא בקרוב לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. על פי החוק שאושר כאמור לקריאה שניה ושלישית, יופרדו שלושת הנמלים, חיפה, אשדוד ואילת, לשלוש חברות ממשלתיות שיתחרו אחת בשניה ותוקם חברה נוספת, רביעית, לניהול ופיתוח הנכסים.

מיד עם אישורו של החוק בועדת הכספים נאספו עובדי הנמלים באשדוד וחיפה לאספות הסברה.מחר צפויים שלמה שני מההסתדרות ואורי יוגב מהאוצר לעדכן את נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, על מצב המו"מ בין הצדדים. ראשי הועדים בנמלים ציינו כי הם יפעלו במסגרת החוק וימצו את מלוא זכויותיהם גם בביה"ד לעבודה, שמתכנס כאמור מחר, וגם באמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותם וכי אין בדעת העובדים לנקוט בהליך של שביתה.

עם סיום הישיבה אמר שר האוצר, בנימין נתניהו, שנכח בדיון בעת ההצבעה: "זהו צעד חשוב בדרך למהלך היסטורי שיביא לפתיחת הנמלים לתחרות. אני אשמח אם נצליח בסופו של דבר להגיע להסכמה מול העובדים אבל אנחנו לא נעכב את החוק מתוך ציפייה להגיע להסכם. צריך להבין אנחנו מקיימים מו"מ מזה 300 ימים, מאז חודש אוקטובר האחרון, ועכשיו הגיע הזמן לקבל החלטות".

שר האוצר נתניהו הוסיף : "החוק עליו הצביעה היום הועדה אינו מקפח אף עובד. חבילת ההצעות שהוצעה לעובדים נדיבה באופן חריג מאחר ואנו מאמינים שהרפורמה והיציאה לתחרות תועיל לאזרחים וששווה לשלם עבורה הרבה. על-פי כל החישובים שערכנו, ושנבדקו מספר פעמים, מדובר בכ- 5000 ₪ חיסכון למשפחה בשנה בממוצע ובהתייעלות של המשק לטובת האזרחים, המשתמשים, היבואנים והיצואנים".

בעיקבות החלטת ועדת הכספים מהיום, יו"ר מועצת רשות הנמלים, דן תיכון, ומנכ"ל הרשות עמוס רון, קראו לעובדי הנמלים להיכנס מיידית למו"מ מול הרשות והממשלה כדי להשלים את תהליך השינוי המבני בהסכמה.


עובדי הנמלים: "הצבעת חברי הכנסת של הליכוד וועדת הכספים – מס שפתיים ויום עצוב לדמוקרטיה בישראל"

בתגובה להצבעה ולאישור חוק הנמלים בועדת הכספים של הכנסת טען היום דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה: "זהו יום עצוב לדמוקרטיה בישראל, חברי הכנסת של הליכוד והקואליציה הצביעו בניגוד למצפונם ובניגוד ליושרם, זאת בשל לחץ שהופעל עליהם מצד פקידי האוצר ולא בשל רצונם האמיתי".

לדברי פרץ, ההחלטה מהווה תקדים מסוכן לגופים ציבוריים וחברות ציבוריות שחתומים על הסכמים קיבוציים ועל הסכמי עבודה, כאשר הכנסת לא מאפשרת לנציגי העובדים למצות בהליך של משא ומתן חתימה על הסכמים אלא כופה על העובדים בישראל אמצעים פוליטיים ומפלגתיים להתיישר על-פי רצונם של פוליטיקאים.

דודו פרץ הביע צער על כך שחברי כנסת רבים מן הליכוד, בועדת הכספים, הודו כי הם מצביעים ללא קשר עם עמדתם האמיתית וללא קשר עם רצונם לאפשר לעובדים ולאוצר להגיע לסיכום המשא ומתן באור החיובי.