חנ"י: חברות מחו"ל יתכננו את מסופי העתיד בחיפה ובאשדוד

חברת Han Padron מארה"ב תתכנן את מסוף המכולות בחיפה וקבוצת DHV מהולנד את מסוף המכולות באשדוד. ההיקף הכולל של עבודות תכנון הפרויקטים עומד על כ-165 מיליון שקל. מסופי המכולות החדישים מתוכננים לקיבולת של 1.3 מיליון TEU ויותר בשנה


00:00 ,22.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Han Padron מארה"ב תתכנן את מסוף המכולות בחיפה וקבוצת DHV מהולנד את מסוף המכולות באשדוד. ההיקף הכולל של עבודות תכנון הפרויקטים עומד על כ-165 מיליון שקל. מסופי המכולות החדישים מתוכננים לקיבולת של 1.3 מיליון TEU ויותר בשנה
 
חברת Han Padron האמריקאית וקבוצת DHV מהולנד זכו במכרז הבינלאומי של חברת נמלי ישראל לתכנון מסופי המכולות החדשים שתקים החברה בעשור הקרוב, במסגרת תוכנית "נמלי העתיד" - שלב הפיתוח הבא של נמלי הים.
 
חברת Han Padron נבחרה לתכנן את מסוף המכולות החדש בחיפה וקבוצת DHV תתכנן את מסוף המכולות באשדוד. מחברת נמלי ישראל נמסר כי העבודות כוללות תכנון מפורט של  הפרויקטים, ובמרכזם תכנון שוברי גלים ורציפים חדשים. ההיקף הכולל של עבודות התכנון עומד על כ-165 מיליון שקל.
 
אלוף במיל' יפתח רון-טל, יו"ר החברה, אמר כי "זהו צעד חשוב נוסף בהיערכות האינטנסיבית של החברה לביצוע פרויקט תשתית מהגדולים והחיוניים במשק, אותו נבצע במהלך העשור הקרוב בהשקעה כוללת של מעל ל-8 מיליארד שקל". רון-טל הוסיף שפיתוח נמלי הים הוא יעד אסטרטגי לכלכלת ישראל וחיוני לצמיחת המשק. "קידום מהיר של מגה-פרויקט זה, בתוספת השקעה ממשלתית בהרחבת תשתיות התחבורה היבשתית לנמלים בהיקף של מיליארדי ש"ח, יסייעו בהוצאת המשק מהמשבר הכלכלי העולמי".
 
שלמה ברימן, מנכ"ל החברה, ציין שהתכנון המפורט של שני הפרויקטים יתבצע במקביל ויחל מיידית. החברה מקדמת בנוסף את התהליך הסטטוטורי המורכב ואת התכנון המוקדם, תוך ביצוע תיאומים הנדסיים ותפעולים עם הגורמים השונים במרחב התוכנית והכשרת שטחים לאגירה מקדמית של אבן להקמת שוברי הגלים.
 
ברימן מסר שכל אחד ממסופי המכולות החדישים מתוכנן לקיבולת של 1.3 מיליון TEU ויותר בשנה, המסופים ישתרעו על שטח של מעל ל-800 דונם כל אחד, ואורך רציף המכולות בכל מסוף יהיה מעל לקילומטר. הפרויקטים יכללו הארכה של שוברי הגלים הראשיים הקיימים - הארכה ב-600 מטרים באשדוד וב-1,100 מטרים בחיפה, וכן בנייה של  שוברי גלים משניים חדשים באורכים שבין 1,600 ל-2,100 מטר.
 
קבוצת DHV מהולנד הינה קבוצת רב תחומית להנדסה וייעוץ. לקבוצה חברות בת וסניפים בכ-30 מדינות בהן חברת MED DHV בישראל. בין הפרויקטים הרבים שביצעה החברה בשנים האחרונות כלולים תכנון מסופי מכולות בהולנד, קוריאה, מצרים ועוד.
 
חברת Han Padron מארה"ב, מהחברות הבולטות בתחומן, פועלת מזה 30 שנה בתחומי התכנון ההנדסי והימי. החברה תכננה בישראל את מסוף "הכרמל" שלב א' בנמל חיפה, ובשנים האחרונות תכננה מסופי מכולות במדינות שונות בהן ניו ג'רזי, פלורידה, ניו יורק, עומן ועוד.