לקראת פסח: צוק מתריע על מחסור בכוח אדם בנמל אשדוד

נשיא לשכת הספנות מתריע על מצב כוח האדם הירוד בנמל. טוען כי יש להיערך לקראת שעות לחץ ושיא ובמיוחד לקראת חג פסח. חברת נמל אשדוד מסרה בתגובה כי היא בוחנת את מערך כוח האדם בנמל והיקפו


00:00 ,20.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות מתריע על מצב כוח האדם הירוד בנמל. טוען כי יש להיערך לקראת שעות לחץ ושיא ובמיוחד לקראת חג פסח. חברת נמל אשדוד מסרה בתגובה כי היא בוחנת את מערך כוח האדם בנמל והיקפו
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הוציא אתמלו מכתב אל מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, הדן במצב הנמל.
 
על פי המכתב, שעותק ממנו הגיע למערכת port2port, התנהלות הנמל בחג הפורים האחרון הזכירה לרבים "ימים שקיווינו לשכוח". במכתב טוען צוק כי בחג פורים אוניות היו מוסדרות לעבודה ולא היו פועלים, וכי סידור העבודה היה מותנה בהגעת העובדים לעבודה.
 
צוק טען במכתבו מאתמול כי גם בזמן כתיבת המכתב אוניות רבות עוכבו מחוץ לנמל ובתוכו בעקבות מחסור בסוורים.
 
צוק טוען במכתבו כי הוא חזר והתריע בפני חברת נמל אשדוד על מצב כוח האדם הירוד בנמל, וכי יש לגייס מיידית כוח אדם לנמל על מנת להיות ערוכים ללחצים בתקופות שיא, במיוחד לאור מועד חג פסח המתקרב והולך.
 
צוק פנה לחברת נמל אשדוד ודרש ממנה לפעול באופן מיידי על מנת לתקן את המצב הקיים.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד בוחנת את מערך כוח האדם בנמל והיקפו עפ"י צרכים מתמשכים של העבודה בנמל. בשנה האחרונה גילינו שיש צורך בעובדים נוספים בתחום התפעול ועל כן גייסה החברה כ-100 עובדים בעיקר לתחום זה. הנהלת הנמל פועלת בשיתוף העובדים לנווט את כוח העבודה הנוכחי למשימות השונות באופן האופטימלי וכן לאפשר מיצוי השעות הנוספות לכל עובד.
חג הפסח הוא חג דתי ועל כן הנמל יעבוד על פי הסכמי עבודה ועל פי חוקי מדינת ישראל לעבודה בשבתות וחגים. יחד עם זאת הנמל נערך על מנת לספק את השירות המיטבי ללקוחות הנמל על אף מתכונת החג".
 
ביחס לחג פורים חברת נמל אשדוד מסרה כי "פורים הוא אחד המועדים בהם נהוג לקחת יום חופש במשק.  בכלל זה כ-50 מתוך 1,100 עובדי הנמל לקחו חופש בחג הפורים. יחד עם זאת, נמל אשדוד המשיך בעבודה הסדירה וסיפק שירותי פריקה וטעינה לאוניות העוגנות בנמל".