אפשרות: בעלי מטען ידרשו פיצוי כספי בגלל האיחורים בפריקת גרעינים

מחוץ לממגורות דגון ממתינות לפריקה, נכון להבוקר, שש אוניות ועליהן 120 אלף גרעינים. הפורק המכאני חזר לעבודה מלאה, הפנאומטים עובדים ב-50% הספק


00:00 ,25.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית בתפזורת פנה לגורמים המעורבים בסיפור התקלות שהתעוררו במדלים הפנאומטים החדשים בממגורות דגון - חברת נמלי ישראל (חנ"י), הממגורות ונמל חיפה – והזהיר מפני אפשרות שבסופו של דבר יוגשו תביעות לפיצוי כספי מטעם בעלי המטען, בשל האיחורים הנכפים בפריקה.

בנוסף ביקשו באיגוד מחנ"י לזרז עד כמה שניתן את התיקון הסופי במדלים. לדברי גורמים באיגוד, במשרדים התקבלה תגובה מאת עורכי הדין של חנ"י, ובה נאמר שרכישת והתקנת המדלים החדשים היא מתוך ניסיון לחדש ולשפר את השירות.

מזכ"ל האיגוד יונה ליכטנשטיין אמר היום (ד') ל"PORT2PORT": "אנחנו מבינים שבתנאים מסוימים, כשעושים חידושים ושינוים, יש אפשרות שייקרו תקלות, איחורים והפסקות. אנו יוצאים מתוך הנחה שהצדדים הנוגעים בדבר יעשו כל מאמץ, תוך תיאום מלא ביניהם, שהדברים ייעשו במינימום נזקים והפרעות".

נכון להיום בבוקר, שש אוניות עדיין ממתינות מחוץ לממגורות דגון לפריקה, ועליהן סך של 119,700 טון גרעינים.

אונייה נוספת, ובה מטען בן 19 אלף טון של חברת שמן, מגיעה היום לחיפה. בשל העובדה שטווח הזמן המצופה לפריקה בממגורות הוא כעשרה ימים, תעגון האונייה בנמל חיפה ותפרוק את המטען במסירה ישירה ללקוח.

מלבד אוניות הנושאות מטענים קטנים יחסית, בשבת אמורה להגיע לחיפה אונייה ועליה לא פחות מ-60 אלף טון גרעינים.

בינתיים חזר הפורק המכאני (מדלה 5) לעבודה מלאה. לדברי מנכ"ל ממגורות דגון מיקי שרן, הפורק "עובד בלי הפסקה ועושה את מירב העבודה. אפקטיבית", אמר, "מדובר בקצב פריקה של מעל ל-800 טון לשעה, כולל ניקוי של האונייה".

שרן הוסיף, שהפורקים הפנאומטים עובדים, "אבל בקצב נמוך, אפקטיבית של בערך 300 טון לשעה", המהווים 50% מכושר הפריקה שלהם. לדבריו, עדיין אין לוח זמנים לתיקון הסופי של הפורקים, אולם "מקווים שהוא יהיה מהיר".

מחנ"י נמבר בתגובה: "כפי שדיווחנו, ממגורות דגון נמצאות כיום בכושר תפעולי מלא. שלושת המדלים עובדים. למיצוי מקסימאלי של יכולות המדלים חדשים, נדרשת מיומנות וזמן למידה ואנו נסייע בכך למפעיל הממגורה ככל שיידרש. בעניין המדלה המכאני, חנ"י ביצעה ומבצעת שורה של פרויקטים עתירי השקעה לשדרוג ולשכלול הממגורות. המדלה המכאני עבר לפני מספר שנים שיקום ושדרוג מאסיבי. כשיגיע המועד האופטימלי להחלפתו, נבחן את הנושא".