מצרים ו-APM Terminals קרובות להסכם על המשך ניהול SCCT

על פי ההסכם המתגבש, חברת ניהול הטרמינלים תמשיך לנהל את מסוף המכולות בנמל פורט סעיד מזרח למשך תקופה של 14 שנה בעלות 1.5 מיליארד דולר


12:34 ,07.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בקרוב אמורה ממשלת מצרים להמשיך במשא ומתן עם חברת ניהול הטרמינלים APM Terminals, המחזיקה בזכויות הניהול של מסוף המכולות Suez Canal Container Terminal (SCCT) בנמל פורט סעיד, וכן ב-55% מהבעלות על המסוף, בנוגע להמשך זכויות הניהול.

 

לדברי יועץ לשר התחבורה המצרי, השיחות יתמקדו בהארכת זמן הניהול של APM Terminals למשך תקופה של 14 שנים, שעלותו 1.5 מיליארד דולר.

 

היועץ הוסיף, שההסכם המתגבש יפטור חלקית את SCCT מתשלום מסים בתמורה לזה שהחברה תקים רציף חדש בעלות של 80 מיליון דולר.

 

לאחרונה הסכימו ממשלת מצרים ו-SCCT על תחילת השימוש בתעלה צדדית, המהווה כניסה ישירה לנמל פורט סעיד מזרח, בכדי להיכנס למסוף, ובכך לפנות את תעלת סואץ למעבר ללא צורך לחכות לאוניות מכולה קטנות יחסית.

 

מבחינת הנמל, הדבר ישחרר אותו משיטת השיירות של התעלה ויוכל לגרום להעלאת הקיבולת השבועית המטופלת, על ידי פקידה שבועית של 80 אוניות, בהשוואה ל-50 כיום.

 

בנוסף לעבודות על חפירת תעלת סואץ המקבילה המתבצעות כיום, ב-SCCT מעוניינים שרשויות התעלה יעמיקו את תעלת הכניסה לנמל ל-16 מטר (בהשוואה לעומק מים של 15.5 מטר כיום), בכדי לאפשר לאוניות גדולות יותר לפקוד את הנמל.

 

בתגובה אמרה הממשלה, שעבודות העמקת תעלת הכניסה לנמל יצטרכו לחכות עד לסיום עבודות הפירה של תעלת סואץ החדשה בשנה הבאה.