קבוצת 207 חנכה מרכז לוגיסטי חדשני בסמוך לנמל אשדוד

מאות לקוחות ובכירי ענף הספנות חגגו את פתיחתו של מרכז לוגיסטי המתפרש על פני 70,000 מ"ר. שר התחבורה סיפר על נחישותו להקים את הנמל החדש באשדוד, מנכ"ל קבוצת 207, גבי כנפו ציין את המחוייבות להיערך לשינויים המתחוללים וכולם הודו ובירכו את ג'קי אלאלוף על החזון


10:10 ,21.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת 207, מקבוצת אלאלוף, חנכה אמש (ה') באירוע חגיגי ורב משתתפים מרכז לוגיסטי חדש, מהמתקדמים ביותר במדינת ישראל. המרכז החדש נחנך בפארק נמלי ישראל שבעורף נמל אשדוד ולדברי עו"ד גבי כנפו, מנכ"ל קבוצת 207, המרכז הוקם והוא ערוך לקראת הקמת הנמלים החדשים וגידול בפעילות הנמלים הקיימים.

 

כאמור, ארבע עשר חודשים מאז הונחה אבן הפינה להקמת המרכז הלוגיסטי החדשני פרי חזונם המשותף של ג'קי אלאלוף נשיא קבוצת אלאלוף וגבי כנפו מנכ"ל קבוצת 207, נאספו אמש מאות לקוחות ובכירי ענף הספנות הישראלי לחגוג פתיחתו.

 

אורח הכבוד, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ ישראל כץ בירך ואמר, "קבוצת 207 השלימה צעד חשוב בהתפתחות הנמלית לטובת מדינת ישראל", ובהתייחסו לתוכניות ההקמה של הנמלים החדשים ציין: "אני נחוש להניח עד סוף השנה את אבן הפינה לנמל באשדוד. לא אירתע משום ניסיון לעצור את הקמת הנמלים החדשים שישלימו את הוותיקים ויהפכו את ישראל למרכז של פעילות ימית בינלאומית". הוא הוסיף, "אינני מבין כיצד אפשר שלא לתמוך במהלכים הללו שיהוו תשתית למאות השנים הקרובות".

 

מנכ"ל קבוצת 207 עו"ד גבי כנפו היה נרגש. הוא סיפר על ההשקעה של כ- 100 מיליון שקלים במתקן החדש והבהיר, "נמשיך להשתפר ולהתייעל על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר שניתן לכלל הלקוחות". הוא הבהיר כי הענף נערך לשינויים המתחוללים. "מי שלא ידע להיערך לדרישות הטכנולוגיות והמקצועיות לא יוכל לשרוד בסביבה שמשתנה ללא היכר".

 

נתן אלאלוף, סגן נשיא קבוצת אלאלוף הדגיש את המחוייבות של הקבוצה לספק שירות לאורך כל השרשרת הלוגיסטית. "ההיסטוריה של קבוצת אלאלוף שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל. היום אני משיקים מרכז לוגיסטי חדש מהמתקדמים ביותר במדינת ישראל וזוהי אבן דרך נוספת בהיסטוריה של אלאלוף. המרכז החדש מאפיין את ה- DNA של קבוצת אלאלוף - ראשוניות, קדמה, חדשנות והשירות הטוב ביותר שניתן לספק – DNA שהנהיג ג'קי אלאלוף שבזכות חזונו ופועלו התפתחה אלאלוף אט אט לקבוצה המונה תשע חברות שהן למעשה תשע חוליות על שרשרת אחת שמספקת פתרונות לוגיסטיים מלאים".

 

בין המברכים היה גם מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן שאמר: "מעבר להיותנו אחראים על פיתוח נמלי הים בחיפה, באשדוד ובאילת, נדבך מרכזי בתכניות הפיתוח שמקדמת החברה הינו תחום פיתוח עורף נמל. במסגרת זו הקמנו את פארק נמלי ישראל, פארק תעשיה ולוגיסטיקה חדש ומתקדם בהשקעה של 130 מליון שקל, על פני שטח של 650 דונם. אני מברך אותך, גבי כנפו, על המתחם החדש והמתקדם שהקמת. אין לי ספק שתצליחו בדרככם העסקית ותהוו חלק משמעותי בקידום כלכלת ישראל".

 

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ציין בנאומו, "זהו יום חג למדינת ישראל. המרכז הלוגיסטי החדש שהוא מהמובילים בעולם ממשיך את תהליך מיצובה של אשדוד כמטרופולין של סחר והובלה ימית ויתרום גם להגדלת פעילות שתוביל לייצור של מקומות עבודה נוספים בענף".

 

הערב כלל מופעי שירה ואקרובטיקה והוא נחתם עם הזמר עידן עמדי.

 

נציין כי המרכז הלוגיסטי תוכנן כך שיכלול שירות למגוון רחב של חוליות בשרשרת הלוגיסטית בהן פעילות חברות הבנות של הקבוצה. לאור זאת, המרכז יציע שירותי מסוף מטענים ומכולות באמצעות חברת מסוף 207, מחסן חופשי באמצעות חברת 208, אחסון ותיקון מכולות באמצעות חברת מרין קונטיינרס, שירותי טיפול במכולות קירור באמצעות מרין קונטיינרס קירור ולבסוף, הובלה יבשתית באמצעות חברת אייל מטענים והשגחה.

 

המרכז הלוגיסטי תוכנן ונבנה בשטח כולל של כ- 70,000 מ"ר ועליו מחסנים ומבני עזר בשטח כולל של 19,000 מ"ר. המרכז כולל מסוף מכולות ומטענים באמצעות מחסן חצרי (דיפו) לאחסון מכולות יבשות ומחסן חדשני לטיפול במכולות קירור וכן מחסן לוגיסטי גדול וחדשני המתפרש על פני 15,000 מ"ר. את המחסן הלוגיסטי מקיפים 35 רמפות בגובה 0, המאפשרות פריקת 35 מכולות בו זמנית. במרכז הלוגיסטי הותקנו שערים אוטומטיים והמרכז מסוגל לטפל ביותר מ- 30 כלי רכב בו זמנית.