אלאפיילנר: זמני ההמתנה לאניות בקליפורניה עולים על שבוע

סוכנות אלפאליינר זיהה בתחילת השבוע 41 אניות מכולה על עוגן ממתינות לכניסה לרציפי לוס אנג׳לס. עקב העומס בקליפורניה: ה-FMC פנתה לחברות הספנות וביקשה ״שנו נמלי היעד הסופיים״


14:14 ,03.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

העומס יוצא הדופן שנראה בשני הנמלים המרכזיים של אמריקה בחוף המערבי הביא את הרשויות בארה״ב לייעץ לחברות הספנות לחפש שערי כניסה אלטרנטיביים בצפון מערב האוקיינוס השקט.

 

המצב אינו דומה לשביתות ארוכות של עובדי הנמלים בלוס אנג׳לס ולונג ביץ׳ בשנת 2002 ושנת 2004 במהלכה השתרר תור תפעולי של למעלה מ-30 אניות הממתינות להיכנס בשערי הנמל. המצב כיום הרבה יותר גרוע.

 

סוכנות אלפאליינר זיהה בתחילת השבוע 41 אניות מכולה על עוגן ממתינות לכניסה לרציפי  לוס אנג׳לס – אניות בעלות קיבולת כוללת של 336,500 TEU. ביחד עם 27 אניות שכבר נמצאות ברציפי הנמל, נפח צי המכולות הכולל שנמצא כיום באזור לוס אנג'לס / לונג ביץ׳ מהווה קיבולת של לא פחות מ-579,100 TEU.

 

אלפאליינר הזהיר בדו״ח השבועי האחרון שלו כי ״זמני ההמתנה לאניות מכולה עולים לעיתים קרובות על שבוע. על מנת להמשיך ולהציע הפלגות שבועיות, מובילים נאלצים להאריך את זמן ההפלגה של שירותיהם בשבוע לפחות, מה שמצריך אנייה נוספת לכל שירות״.

 

הנמלים נאלצים לטפל בכמויות היבוא המוגדלות בתקופה שבה התפרצות של נגיף קורונה היכתה חלק גדול מכוח העבודה בנמלים. נמל לוס אנג׳לס סובל כעת גם ממחסור במכולות , על פי מדד זמינות המיכלים מ- Container xChange בגרמניה.

 

בעת בה שרשראות האספקה ​​האמריקאיות נתונות ללחץ רציני בשל התור התפעולי של האניות בקליפורניה, פקידים מה-FMC (הוועדה הימית הפדרלית) הציעו השבוע לחברות הספנות לשקול לנתב מחדש ולהשתמש בנמלים צפוניים יותר כמו טאקומה וסיאטל בימים ובשבועות הקרובים.