גם באירופה: עיכובים בנמל פליקסטאו עקב הטמעת מערכת IT חדשה

הנמל התקין ביום ראשון שעבר מערכת חדשה לניהול הטרמינלים והחל לסבול מקשיי תקשורת מול אזור המכולות כבר למחרת. מספר חברות ספנות החליטו לדלג על פליקסטאו להמשיך לנמלים אלטרנטיביים


13:35 ,17.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל המכולות הגדול בבריטניה, נמל פליקסטאו, ממשיך לסבול מצפיפות רבה לאחר הטמעה לא כ״כ חלקה של מערכת IT חדשה בנמל. נמל פליקסטאו התקין מערכת חדשה לניהול הטרמינל בשם nGen (של חברת האצ׳יסון פורטס) ביום ראשון שעבר, ולמרות שהנמל דיווח על ״הטמעה מוצלחת״ כבר ביום שלמחרת (ב׳) החלו דיווחים על עיכובים משמעותיים בפעילות בנמל. 

 

ביום שלישי קיבלו לקוחות הנמל הודעה שמציינת כי ״הטעמת מערכת הינה ׳הליך מורכב׳״. עוד נכתב בהודעה שהפיצה הנהלת הנמל ללקוחות כי ״אנו מתמודדים עם בעיות תקשורת באזור המכולות, דבר שמשפיע על יתר החוליות בשרשרת הנמלית. אזורי המכולות שלנו פתוחים לפעילות, ומעבדים למעלה מ-3,800 משאיות ביום, והצוותים פועלים על מנת לשוב לפעילות נורמלית תוך 24 עד 36 שעות״. 

 

בהודעה שהוציאה חברת MSC נמסר כי כל חברות הספנות הפוקדות את הנמל סובלות ״מעיכובים משמעותיים״. החברה עדכנה כי היא צופה שהעיכובים יימשכו וישפיעו על לוחות הזמנים של האניות וחלונות המסירה שלהם. ״אנחנו עובדים בצמוד ביחד עם הנהלת הנמל על מנת לפתור את הבעיות ולהקטין את ההשפעה על הלקוחות״, הוסיפה החברה. 

 

שותפתה לברית 2M, חברת מארסק, המליצה ללקוחות הפועלים מול נמל פליקסטאו לפתור בעיות מול הנהלת הנמל, ואילו חברת קוסקו הוציאה הודעה על ״עיכובים חמורים״ אשר משפיעים בצורה רבה על רמת השירות ללקוחות. 

 

דובר נמל פליקסטאו הכחיש שמועות לפיהן הפסקת הפעילות של מסילת הברזל לתוך הנמל היא זו שגרמה לעיכובים ואמר כי ״רכבת אחת בוטלה אתמול ואחת היום וזאת בשל בעיות טכניות שהיו עם הקטר.

 

מספר אניות ממתינות על עוגן בחוץ לנמל בשל הצפיפות והעיכובים ומספר חברות ספנות אף החליטו לדלג על נמל פליקסטאו ולהמשיך לנמלים אלטרנטיביים כמו לונדון.