דעות חלוקות בנוגע לסיכויי ההצלחה בפגישת ועדי הנמלים עם האוצר

בהסתדרות מביעים אופטימיות זהירה; יו"ר ועד עובדי נמל חיפה אומר שבסוף לא תהיה ברירה, אלא לשוב להשבתה


00:00 ,29.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי הקרוב אמורה להיערך פגישה בין ההסתדרות ונציגי ועדי העובדים של הנמלים לבין נציגי משרד האוצר, במטרה לנסות ולגשר על הפערים הקיימים בין הצדדים.

כרגע הדעות חלוקות לגבי סיכויי ההצלחה של הפגישה.

מחד, אמר השבוע ל"PORT2PORT" מחזיק תיק עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, שחלה התקדמות קטנה במגעים ויש סיכוי ממשי להגיע להסכם.

מאידך טען יו"ר ועד עובדי הטרנספורט בנמל חיפה מאיר תורג'מן שהוא לא מאמין בהגעה להסכם, ושבסופו של דבר תושבת העבודה בנמלים.

בנוסף, אמר היום (ג') נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, שלדעתו הנושאים שיהיו על הפרק בישיבה יהיו הנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום ולא נקודות המחלוקת בין ועדי העובדים לבין האוצר, קרי עובדי בתי המלאכה בנמל אשדוד (ראו ידיעה נוספת): "הוחלט על ישיבה גדולה ביום חמישי, שאמורה להיות זו שתפטור את הבעיות", אמר, "אני מקווה שזה מה שיקרה. בפגישה ידובר על הבעיות הבוערות שעל הפרק, בתי מלאכה ותפזורת. הבעיות האחרות, אני לא חושב שכרגע ידונו בהן".

הוסיף זבה: "כולם נרתמו לעשות מאמצים על מנת לפטור את הבעיה. אני מצטער שהאנשים שיודעים בדיוק את הבעיות לא נפגשים היום או אתמול, אלא מוצאים לנכון לחכות עד יום חמישי כדי להיפגש".

כרגע אמורים הצדדים להיפגש, לפי החלטת בית הדין העליון לעבודה, ללא הגבלת זמן, כדי לנסות ולגשר על הפערים. זאת לאחר שהשופטת נילי ארד אישרה פעמיים לצדדים ארכה, לבקשתם, ולאחר שהם לא הצליחו להגיע להסכמות.

יצוין שנקודות המחלוקות בין הצדדים נוגעות לשליטה במועצות הייצור, כספי הפנסיה של העובדים והאיתנות הפיננסית של חברות הנמלים, הסכמי השכר ורציפים פרטיים.

השבוע אמר אדרי ל"PORT2PORT": "המגעים ממשיכים השבוע ואני מקווה שתהיה פריצת דרך. עד כה היו מגעים, אבל לא נערכו ישיבות מסודרות. לטעמי, הישיבה השבוע היא מכריעה. אנו רוצים לפתור את נושא מועצות היצור, כי הוא מהווה בעייתי בהתנהלות היומיומית, ואנו רוצים להוריד אותו מהפרק. הנושא הפנסיוני הוא כבד מאוד. יש מומחים שמעורבים בו ויש הליך שמתנהל בבית דין האזורי בחיפה, אבל מדובר בהליך ארוך וקשה".

מנגד אמר תורג'מן: "אין התקדמות בנקודות המחלוקת. בסוף זה יגיע להשבתה, לא תהיה ברירה אחרת".

 

ממשרד האוצר לא התקבלה תגובה לדברים.