ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בנמל אילת

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה לאחרונה מספר סכסוכי עבודה חדשים בהם סכסוכי עבודה במכון התקנים, בחברת נמל אילת וברשות החדשנות


11:13 ,01.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשותו של רפי מסט, אישרה לאחרונה מספר סכסוכי עבודה חדשים בהם סכסוכי עבודה במכון התקנים, בחברת נמל אילת וברשות החדשנות. 

 

מההסתדרות נמסר כי בין העילות לסכסוך בחברת נמל אילת פגיעת המעסיק במערכת יחסי העבודה המאורגנים בנמל, הכוללת בין היתר שינויים בתנאי העסקת העובדים באופן חד-צדדי; יחסי עבודה עכורים כתוצאה משימוש בהתבטאויות פוגעניות ומאיימות כלפי עובדי מתקן התפזורת; התנכלות שיטתית לחברי הוועד ופגיעה ביכולתו להגן על העובדים ומיקור חוץ של מטלות שהן בליבת העשייה של עובדי מתקן התפזורת.

 

עוד נמסר מההסתדרות כי בין העילות לסכסוך במכון התקנים גרירת רגליים מצד ההנהלה בקידום המו״מ הקיבוצי, במקביל להתעלמות ועיכוב ניכרים מצד אגף משאבי אנוש במכון בטיפול בנושאים שונים שהעלה הוועד. בנוסף ההנהלה נמנעת מלמסור מידע אשר עשויות להיות לו השלכות על עובדי המכון.

 

כאמור, הוכרז גם סכסוך עבודה ברשות החדשה. וזאת ככל הנראה עקב כוונת ההנהלה להעביר את מבנה הרשות מקריית שדה התעופה לירושלים, ללא כל קיום הליך הידברות עם העובדים. נציגות העובדים דורשת לנהל מו״מ להסכם קיבוצי אשר יבטיח את זכויות העובדים ואת ביטחונם התעסוקתי עוד בטרם המעבר.