הנמלים נכנסו לנוהל סופה

מזג האוויר הסוער כמעט וגבה הבוקר קורבנות בנפש. בשעה האחרונה נכנס נמל חיפה לנוהל סופה ונכון לעכשיו לא מתאפשרת כניסת אניות לנמל. גם נמל אשדוד בנוהל חירום. הבוקר טבעה אנית מטען כללי 8 ק"מ מערבית לנמל אשדוד ושעות אח"כ שידרה אניה נוספת אותות מצוקה


00:00 ,12.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בשעות הבוקר טבעה אניית המטען ADRIATICA כ-8 ק"מ מערבית לנמל אשדוד. האניה נשאה בבטנה 3200 טון ברזל והיא עשתה את דרכה לנמל אשדוד. כאמור, במהלך ההפלגה החלו להיכנס מים לחרטום ורב החובל שידר אות מצוקה. 11 אנשי הצוות האוקראינים הספיקו לנטוש את האניה ברפסודות ודקות ספורות אח"כ הם נאספו בריאים ושלמים אל האניה YM GREAT של חברת יאנג מינג שהפליגה בסמוך ונענתה לקריאת המצוקה. מחברת קונמרט, נציגת יאנג מינג בישראל, ציינו כי עדכון מלא על התקרית הועבר להנהלת החברה וכי כל צוותי האניות נערכו בהתאם למזג האוויר הקשה.

שעות אח"כ, אונייה תורכית העונה לשם "סידן" שידרה אותות מצוקה וביקשה להיכנס לנמל אשדוד בכוחות עצמה. בנמל אשדוד שררו תנאי מזג אוויר קשים, לרבות רוחות עזות וגובה הגלים הגיע לכ-10 מטרים ועקב כך הוחלט להיכנס לנוהל חירום. רב החובל של הנמל, צביקה כפיר, ניהל את תהליך הכנסת האוניה בהצלחה ללא שנגרמו פגיעות לאנשי הצוות או לאונייה. על המאורע פיקח כל העת מנהל רספ"ן יגאל מאור.

נציין כי שר התחבורה, מר ישראל כץ, עודכן בפרטי האירועים ועקב אחריהם באופן אישי במהלך הטיפול באירוע.

בשעה האחרונה נמסר מנמל חיפה על כניסה ל"נוהל סערה" לפיו נכון לעכשיו לא תתאפשר כניסת אניות לנמל וכל כניסה או יציאה של אנייה תיבחן על ידי הנתבים. דובר חברת נמל חיפה ציין כי במהלך הלילה נקרעו חבלים ל-4 אוניות שונות והגוררות יצאו כדי להצמיד את האוניות ולאפשר קשירה מחודשת. עוד ציין כי חברת הנמל נערכה מבעוד מועד למזג האויר הקשה.

נפתלי וייס, רב חובל נמל חיפה ציין הבוקר בשיחה עם PORT2PORT: "אנחנו בכוננות, ושולטים במצב. במהלך סוף השבוע הכנסנו ביוזמתנו אוניות קטנות מ-100 מטר שהיו בעגינה במפרץ, לתוך הנמל כדי למנוע מהם סכנה, שכללה גלים שחצו את גובה העשרה מטרים"

גם נמל אשדוד נכנס לנוהל חירום ובשעות האחרונות לא מתבצעות עבודות פריקה וטעינה.