הסתיימה השביתה בנמלים

לקראת כניסתה של השביתה בנמלים ליומה הרביעי הגיעו בשעות הלילה המאוחרות הצדדים לסיכום שהביא לסיומה של השביתה בנמלים


00:00 ,06.01.2011 מאת: דורון גבע

לקראת כניסתה של השביתה בנמלים ליומה הרביעי הגיעו בשעות הלילה המאוחרות נציגי ההסתדרות בראשות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ונציגי האוצר בראשות הממונה על השכר אילן לוין, לסיכום שהביא לסיומה של השביתה בנמלים

ככל הידוע, סוכם בין הצדדים כי עובדי הנמלים יקבלו תוספת שכר של 6% לתקופה של שנתיים, בדומה לתוספת השכר שהובטחה לכלל עובדי המגזר הציבורי. יחד עם זאת, בניגוד לשאר העובדים במגזר הצבורי שיקבלו את התוספת בשלוש פעימות של 2% לשנה, יקבלו עובדי הנמלים את התוספת בשני שלבים של 3% לשנה, בפברואר 2011 ובפברואר 2012.

עוד סוכם כי עובדי דור ב', שלא קיבלו תוספת שכר למעלה מ-7 שנים, ולא נהנו מהמענקים שהממשלה חילקה לעובדים עם יישום השלב הראשון ברפורמה בנמלים בשנת 2005, יקבלו תוספת נוספת של 5% לשכרם, נוסף על 6% התוספת ובסך הכל, יקבלו תוספת של 11%. כמו כן, שופרו תנאי פדיון ימי החופשה והמחלה של העובדים.

הצדדים גם סיכמו על הקמת צוות משותף שיפעל לבחינת וקידום השלב השני של הרפורמה בנמלים, קרי הפרטה והנפקה של חברות הנמל. הצוות המשותף יורכב מאנשי משרד האוצר, הנהלות הנמלים והעובדים. יחד עם זאת, בסיכום הדברים עובדי הנמלים לא מתחייבים כי ההנפקה של חברות הנמל תצא אל הפועל.

  

עו"ד אוריאל לין בירך על סיום השביתה 

  

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בירך על סיום השביתה אך הצר על כך שחופש השביתה לעובדי השירותים החיוניים בישראל טרם הוגדרו בחוק.  "אי אפשר להתעלם מהעובדה שבעיית היסוד טרם נפתרה ונצטרך להתמודד עם השאלה עד כמה ניתן להתיר חופש שביתה לעובדים בשירותים החיוניים במגזר הציבורי, שהשימוש בנשק השביתה על ידם גורם לנזקים משמעותיים ביותר למשק, לעסקים ולציבור הרחב" אמר לין.  

  

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי, לין שיבח את ביה"ד הארצי לעבודה על מעורבות אפקטיבית בסכסוך והצבת מסגרת זמן נאותה למיצוי המשא ומתן בין הצדדים.  

  

נזכיר כי, בעקבות עתירת איגוד לשכות המסחר אתמול לביה"ד הארצי לעבודה להוצאת צו מניעה כנגד שביתת עובדי הנמלים, ביקשו ההסתדרות והתעשיינים שבית הדין לא יתערב בשביתה בכדי למצות את המשא ומתן. לאחר הסכמת האיגוד לדחייה בת יום בבקשתו, נעתר ביה"ד, לבקשה, הציב מסגרת זמן מוגבלת וקבע כי על הצדדים להגיש דיווח על התקדמות המשא ומתן עד להיום בבוקר. "אין ספק שהצבת מסגרת הזמן סייעה רבות לסיום המו"מ בין הצדדים", הדגיש לין.