חברת נמל אשדוד פרסמה מכרז לרכישת חשמל מיצרן פרטי

תרכוש חשמל מהחברה הזוכה במכרז לתקופה של 12 שנים לפחות. החברה היא אחת החברות הממשלתיות הראשונות לפרסם מכרז שכזה


00:00 ,10.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד פרסמה מכרז לרכישת חשמל מיצרן פרטי שאינו חברת החשמל. על פי תנאי המכרז, חברת הנמל תרכוש את כל תצרוכת החשמל מהזוכה במכרז למשך 12 שנים, עם אופציה להארכה לתקופות נוספות. חברת הנמל הינה צרכנית חשמל גדולה ותוכניות הפיתוח העתידיות שלה יביאו אף לצריכה נוספת.

 

שוק יצרני החשמל הפרטי בישראל הינו חדש יחסית. מרבית השחקנים בשוק הינם בגודל קטן ובינוני עם תחנות כוח המפיקות כ- 100 מגה וואט ופחות, כאשר עיקר האספקה מיועדת לשימוש עצמי. בשנים הקרובות עומדים היצרנים הגדולים להיכנס לשוק ולהקים תחנות כוח בהספק של מאות מגה וואטים.

 

כידוע, לרכישת חשמל מיצרן פרטי יש יתרון כלכלי ויתרון סביבתי. מדובר במחיר מוזל לעומת המחיר אותו מציעה חברת החשמל וכן רכישה "ירוקה" ממקור שהוא בעל פליטת מזהמים מופחתת, ובפרט כאשר מנוצל החום השיורי גם להפקת קיטור (מה שנעשה אצל חלק מהיצרנים).

 

בנמל אשדוד ציינו כי רכישת חשמל פרטי הינה חלק מאסטרטגית הנמל לפיתוח בר-קיימא, שמטרתה להפחית את היקף השימוש במים ובפליטות מזהמים, וניצול יעיל יותר של מקורות האנרגיה.

 

בנמל ציינו כי פעילות הנמל, המתבצעת במסגרת פורום אנרגיה שהוקם בנמל, כבר הביאה לחיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה, והפעילות תתבצע בעקבות המכרז שפורסם תביא לחסכון נוסף משמעותי.