חנ״י: דב פרולינגר פרש לגימלאות

דב פרולניגר, מנהל התפעול של הנמלים החדשים והמשנה למנכ״ל בחברת נמלי ישראל, פרש השבוע לגימלאות וזאת לאחר קריירה של 32 שנה שהחלה ברשות הנמלים והרכבות. שלמה ברימן: דב פרולינגר הוא מנכסי צאן הברזל של חברת נמלי ישראל


11:53 ,02.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

דב פרולניגר, מנהל התפעול של הנמלים החדשים והמשנה למנכ״ל בחברת נמלי ישראל, פרש השבוע לגימלאות וזאת לאחר קריירה של 32 שנה שהחלה ברשות הנמלים והרכבות. פרולינגר, שעלה לישראל מארה״ב זכה עם פרישתו לחיבוק אוהב מהתעשייה בה עבד שנים כה רבות.

 

במייל באנגלית שהוציא לקולגות בחנ״י לקראת פרישתו כתב פרולינגר כי כאשר עלה לישראל לפני 32 שנה עם אשתו וארבעת ילדיהם ללא סיכויי תעסוקה ועתיד לא בטוח במולדת חדשה, ״לא העליתי על דעתי כי כעבור שמונה חודשים אבורך בהזדמנות תעסוקה ברשות הרכבות והנמלים שבסופו של דבר תתפתח לקריירה מעבר לכל חלומותיי וציפיותי״.

 

פרולינגר הוסיף וכתב כי ״ברכה זו גדלה עם השנים כאשר נפתחו בפני הזדמנויות קריירה חדשות בארגון וכשהייתי חלק ממספר צוותים שקידמו פרויקטים בעלי השפעה כה גדולה על הקיימות הכלכלית, החברתית והסביבתית העתידית של מדינה״.

 

״הפרויקטים השונים שזכיתי להשתתף בהם, שיפרו את איכות חיינו ורמת החיים שלנו, יצרו פעילות כלכלית, תעסוקה, וקידמו את בטיחות ובריאות הציבור, הפחיתו את העומס ברשת הדרכים הארצית ואפשרו ליצואנים ישראלים להיות תחרותיים יותר בשוק העולמי. במבט לאחור אני כל כך מעריך איך התמזל מזלי להתקבל לעבודה חלומית, מלאת משמעות ומטרה - כזו שמאפשרת לי לפרוש בתחושת סיפוק שתרמתי תרומה קטנה לעתיד הלאומי שלנו״.

 

פרולינגר הודה במייל שהוציא לכל אחד מהעובדות והעובדים איתם היה בקשר לאורך השנים וביקש להודות באופן אישי לשלמה ברימן, מנכ״ל חנ״י, ״על התמיכה, העידוד והביטחון הבלתי פוסקים שהפגין לאורך השנים. הייתה לי הזכות לעבוד אצל שלמה במשך כ-30 שנה,  ואנו באמת ברי מזל שיש לנו מנכ״ל שכזה״.

 

שלמה ברימן, מנכ״ל חנ״י, התייחס לפרישתו של דב פרולינגר, ואמר: ״דב פרולינגר הוא מנכסי צאן הברזל של חברת נמלי ישראל. פרויקטים רבים קודמו על ידו במהלך 31 שנות עבודתו בחברה, אך גולת הכותרת ללא ספק הם בניית הנמלים החדשים, נמל הדרום והנמל המפרץ, מפרויקטי התשתית החשובים במדינה, שהשפעתם חשובה ורבה לסחר החוץ של המדינה לשנים רבות קדימה״.

 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, התייחס אף הוא לפרישתו של פרולינגר, ואמר למערכת PORT2PORT: ״דב נחשב לאחד המקצוענים הטובים ביותר בארץ בענף הנמלים. לא במקרה
הוא היה אחראי על הפרויקטים החשובים והמורכבים ביותר של חברת נמלי ישראל ובעבר של רשות הנמלים. כל פעם שצצה בעיה, או שנוצרו חילוקי דעות, אפילו המנכ״ל שלמה ברימן הציע לנו לפנות לדב. אישיותו הייחודית, החברית והנעימה, בשילוב הידע והניסיון העשירים בתחום הנמלים בארץ ובעולם, היוו את אחד מעמודי התווך של ההתפתחות החשובה ויוצאת הדופן באיכותה של חברת נמלי ישראל. אני מתאר לעצמי שדב ימשיך לתרום עוד שנים רבות לכולנו, ואני יחד עם כל חבריי מאחלים לו הרבה בריאות והנאה בכל אשר יפנה״.