יורם זבה: הנמלים על סף סתימה; גד שפר: להגדיל את ימי האפסון הפטורים מתשלום

לשכת הספנות מביעה הזדהות עם יוזמת התאחדות התעשיינים להפסקת שביתת עובדי המכס; איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה לחברות הנמלים בנוגע לתשלום על אחסנת סחורות


13:32 ,18.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בפרפרזה על דברי ראש ממשלת אנגליה ווינסטון צ'רצ'יל במלחמת העולם השנייה טוען נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה שמעולם לא גרמו כל כך מעט עובדים נזק גדול יותר לכל כך הרבה אנשים.

 

במכתב ששלח זבה לנשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, הוא הביע את תמיכתה ללא סייג של לשכת הספנות ביוזמת התאחדות התעשיינים, שעתרה לבית הדין הארצי לעבודה בכדי להפסיק את השביתה, הנמשכת מזה שלושה ימים של עובדי המכס בנמלים.

 

כתב זבה: "לא רק שהנזקים הולכים וגדלים משעה לשעה, אלא שקיימים סימנים לסתימת הנמלים ולשיתוקם בתוך זמן קצר". הוא הוסיף, שסוף השנה האזרחית, שאמור להיות תקופת פעילות אינטנסיבית, הופך למצב של אנדרלמוסיה, לדבריו, "שהשלכותיו על שותפות הסחר הישראלי בעולם שליליות ביותר".

 

זבה הוסיף: "לא רק שהנמלים לא מתפקדים, שרשרת האספקה הלאומית נעצרת בגלל סיבה שאינה קשורה כלל ללקוחות הנמלים".

 

במקביל מבקשים המשתמשים בהובלה ימית הנחות בדמי אחסון בגלל העיצומים במכס.

 

לדברי יו"ר האיגוד ד"ר גד שפר, לאיגוד הגיעו תלונות, כי מלבד הנזקים כתוצאה ממוצרים שאינם מגיעים ליעדם בזמן וחומרי גלם שאינם מגיעים למפעלים, בגלל העיצומים נשארות סחורות נשארות בנמל ועל היבואנים והיצואנים לשלם על אפסונן.

 

שפר הוסיף, כי לפי ההסכמים, הנמלים מאפשרים ארבעה ימי אפסון ללא תשלום, אולם העיצומים מגדילים את מספר ימי האפסון הרבה מעבר לכך והעלויות של בעלי המטענים מזנקות.

 

אי לכך פנה איגוד המשמשים לחברות נמלי אשדוד וחיפה ולמסופים הגדולים, בבקשה להגדיל את מספר ימי האפסנה הפתורים מתשלום, או לפחות לתת הנחה של ממש על הימים העודפים עד תום העיצומים.