לבנון: נמל טריפולי יהפוך לנמל הראשי לאחר הפיצוץ בביירות

ממשלת לבנון המליצה אתמול בישיבת חירום שערכה להכשיר את נמל הים בטריפולי כנמל הים הראשי של המדינה בתקופה הקרובה. נמל טריפולי יכול לקבל עד 7 מיליון טונות סחורות בשנה


10:16 ,05.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בלבנון מתקשים עדיין להעריך את מלוא הנזק לנמל ביירות שם התרחש אתמול אחר הצהריים פיצוץ אדיר שגרם נזק גדול לנמל ולאזורים נרחבים בבירה הלבנונית. הפיצוץ העז אירע כתוצאה מאחסון לא בטוח של 2,750 טון אמוניה חנקתית.

 

בשלב זה ברור כי נמל ביירות, המתפקד ברגיל כנמל הראשי של המדינה, לא יוכל לתפקד באופן שגרתי בתקופה הקרובה, לאחר שמתקנים רבים בו נהרסו. זו הסיבה שממשלת לבנון המליצה אתמול בישיבת חירום שערכה להכשיר את נמל הים בטריפולי כנמל הים הראשי של המדינה בתקופה הקרובה. נמל טריפולי יכול לקבל עד 7 מיליון טונות סחורות בשנה אם הוא עובד במלוא יכולתו. עם זאת הוא נחשב פחות מתקדם בהשוואה לנמל ביירות ויתקשה להתמודד עם העומס.

 

יצוין כי נמל ביירות אחראי על בין 70% ל-80% מתנועת סחר החוץ של לבנון. בשנה שעברה הגיעו הכנסותיו לכ-200 מיליון דולר. מאחר שמחסני התבואה שממוקמים באזור הפיצוץ נפגעו ממנו הורה נשיא לבנון מישל עאון לצמצם את אספקת הקמח למאפיות המקומיות בתקופה הקרובה.

 

נכון לשעות הבוקר של יום רביעי דווח בלבנון על למעלה מ-100 הרוגים ולמעלה מ-4,000 פצועים.