למרות ההתנגדות: נמל לוס אנג׳לס אישר שימוש באוטומציה בטרמינל APM

איגוד העובדים (ILWU) התנגד לכוונה להכניס אוטומציה לפעילות בנמל, ואף מתכוון לערער על החלטת נציבות נמל לוס אנג׳לס. בחברת מארסק ציינו כי הציוד האוטומטי יגיע ללוס אנג׳לס בהמשך החודש


11:16 ,15.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר דיון סער שנמשך ארבע שעות בנציבות חברת נמל לוס אנג׳לס הוחלט לאשר לחברת מארסק, הלקוחה הגדולה ביותר של נמל לוס אנג׳לס, להתחיל ולהשתמש באוטומציה לשם ניטול מטען במסוף המטענים שלה בנמל – מסוף APM. נציין כי ההחלטה התקבלה מחדש, וזאת לאחר שמועצת העיר של לוס אנג׳לס הטילה וטו על החלטה קודמת.

 

נציג איגוד העובדים (ILWU) התנגד לכוונה להכניס אוטומציה לפעילות בנמל, וטען כי יהיו לכך השלכות שליליות על משרות בנמל. נשיא האיגוד ציין כי ״לאוטומציה תהיה השפעה שלילית על הכלכלה המקומית, ועל כוח העבודה שמשרת את הקהילות שלנו״. הנשיא הוסיף כי בכוונת האיגוד לערער על החלטת נציבות נמל לוס אנג׳לס.

 

נציין כי מחברת מארסק, וחברת הבת APM TERMINALS, נשלח לנציבות מכתב בו צוין כי על פי תנאי החוזה בין הנמל והמסוף לא נדרש כל אישור מצד רשויות הנמל על מנת להכניס אוטומציה למסוף המטענים שלה. יחד עם זאת, בחברת מארסק שמחו על ההחלטה וציינו כי ״הדבר יאפשר למסוף APM של החברה ברציף 400 להכניס חשמל למסוף לטובת לקוחותינו, העובדים וקהילת הנמל״. בהכנסת חשמל, מתכוונת החברה לתשתיות לשם טעינת תחנות, גידור ושדרוגים אחרים בנמל שיתמכו באוטומציה של ניטול המטענים.

 

על פי הדיווחים, מדובר בציוד בגובה 45 רגל שיאפשר לשנע מכולות מהאנייה למשאיות,  באופן אוטונומי ללא בני אדם.

 

נציין כי למרות הדאגה של העובדים, הדחיפה לכיוון אוטומציה בנמל לוס אנג׳לס, כמו גם בנמלים אחרים בעולם, מתקדמת בצורה עקבית בשנה האחרונה. נמלים בעולם מבקשים להגביר יעילות, להוריד עלויות ולהקטין את ההשפעה שלהם על איכות הסביבה, והיתרונות של מסופים אוטומטיים לא נעלמים מעיניהם. על פי דו״ח של חברת הייעוץ Moody’s  באמצעות שימוש במסופים אוטומטיים ניתן להפחית את עלויות העבודה ב-40 עד 70 אחוז בעוד התפוקות עשויות להכפיל את עצמן.

 

דובר של חברת מארסק ציין כי הציוד האוטומטי שיותקן במסוף APM יגיע לנמל לוס אנג׳לס בהמשך החודש.