מצרים צופה הכנסה של מיליארד לירות מצריות בשנה מסחורות תורכיות

הממשלה המצרית הודיעה רשמית לאנקרה על הסכמתה להעמיד את נמליה כתחנת מעבר לסחורות בדרכן למדינות המפרץ ולאפריקה. הכתבה המלאה תתפרסם במגזין חודש ינואר של PORT2PORT


00:00 ,05.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת מצרים הודיעה רשמית לתורכיה על הסכמתה להעמיד את נמליה ואת שטחיה לשימוש תורכיה כנקודת מעבר ליצוא סחורות במעברן למדינות המפרץ ומדינות אפריקה.

שר התחבורה המצרי ד''ר גלאל אלסעיד מסר כי הסכמת הצד המצרי הועברה לממשלת אנקרה לאחר בדיקת ההצעה שהגישו התורכים, בשיתוף המשרד לתעשייה וסחר חוץ, ולאחר קבלת אישורו של ראש הממשלה המצרי כמאל אל גנזורי.

השר המצרי הוסיף כי משא ומתן עם תורכיה ייפתח בקרוב, על מנת לחתום על פרוטוקול משותף. לדבריו, משרדי התחבורה והתעשייה וסחר חוץ של מצרים הכינו נייר עבודה שיבטיח למצרים הפקת תועלת מרבית מפרויקט העברת הסחורות התורכיות. הדבר, טען, יבצר את מעמדה של מצרים כמרכז גיאוגרפי לסחר במעבר.

השר הבהיר כי על פי התוכניות, בנמלי אלכסנדריה, פורט סעיד ודמיאטה ייפרקו אוניות משאיות מתורכיה, ומשם הן ימשיכו בדרך היבשה לנמלי ספאגה שלחוף הים האדום בדרום מצרים ונמל נואיבה בסיני. משם יעברו הסחורות במעבורות לכיוון המפרץ.

השר המצרי צופה כי בשנה יגיעו למצרים בין 25,000-40,000 משאיות תורכיות, ממוצע של 200-250 משאיות ביום. הוא אמד את ההכנסה למצרים ממעבר המשאיות בשטחה בסכום של מיליארד לירות מצריות (165 מיליון דולר) בשנה, מדמי עגינה של אוניות בנמלים ומתשלום עבור השימוש בדרכים היבשתיות.