משבר הקורונה: חנ״י תקצה שטחים לטובת מכולות ריקות

לאור צורך דחוף שנוצר בענף ובכדי להקל על מצוקה תפעולית בנמלים תחל חנ״י בפיילוט ותקצה לשלושה חודשים כ-30 דונם במסוף העורפי בחיפה וכ-30 שונם במסוף הפחם. אוברסיז קומרס תפעיל את השטחים


12:54 ,25.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור צורך דחוף שנוצר בענף ובכדי להקל על מצוקה תפעולית בנמלים הפוגעת ביעילות ויוצרת עומסים ובמטרה לסייע זמנית לפעילות הספנות בישראל, תחל חנ״י בפיילוט לתקופה קצרה ותקצה כ-30 דונם במסוף העורפי בחיפה וכ-30 דונם במסוף הפחם באשדוד.  

 

בשל הצורך למתן פתרונות דחופים לאחסנת מכולות ריקות בנמלי חיפה ואשדוד, עומס בנמלי הים, חוסר בשטחי אחסון ורצון להבטיח פעילות יעילה ורציפה של הנמלים, יצאה חברת נמלי ישראל לפיילוט לתקופה של שלושה חודשים, בו תקצה לחברת אוברסיז קומרס המתמחה במתן שירותים לוגיסטיים כוללים בכל מרכיבי שרשרת האספקה, הרשאה לפעול בשטח בעורף נמל חיפה ובעורף נמל אשדוד לשימוש זה. מדובר בשטחים של כ-30 דונם במסוף העורפי בחיפה וכ-30 דונם במסוף הפחם באשדוד אשר ישמשו כאמור לאחסון מכולות ריקות.

 

בחנ״י מציינים כי חברת אוברסיז קומרס הינה הגורם האופטימלי אשר לו היכולת המובהקת בכל ההיבטים למלא את מטרת ההרשאה, כאשר החברה פעלה בשני שטחי עורף הנמל בחיפה ובאשדוד ומכירה אותם, ובעלת הציוד וכוח האדם הזמינים למתן הפתרון המהיר והמיידי ביותר. כחלק מהפיילוט, עבור השירות ייגבה תשלום מחברת הספנות על פי כל מכולה ומידתה.

 

בצלאל סמוטריץ׳ שר התחבורה והבטיחות בדרכים: ״מיד כשהחל המשבר הגדרנו יעד ברור בתחום הנמלים - לשמור על רציפות תפקודית בכל מצב, לזהות מראש קשיים שעלולים לצוץ, ולגבש להם מענה. נמלי הים הם השער הראשי ליבוא והייצוא ובלעדיהם אין כלכלה ואין סחורה ומוצרי צריכה בסיסיים במשק. על רקע צפי לקושי של יבואנים למשוך את הסחורה מהנמל אנו נערכים להגדלת קיבולת האחסון של הנמלים בכדי לתת מענה לתקופת ביניים עד לסיום המשבר. אני מודה להנהלת הנמלים ולחנ״י על העבודה המקצועית והמסורה.  נעבור את המשבר הזה יחד, עם מינימום פגיעה במשק הישראלי ובאזרחי ישראל״

 

עוזי יצחקי יו״ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל: ״אנו בחנ״י מבינים כי בשעה זו על כולנו לשלב ידיים ולהירתם עבור המשק הנמלי, תוך מציאת פתרונות יעילים ויצירתיים. שטחי אחסון המכולות יעזרו להבטיח פעילות יעילה ורציפה בנמלים, תוך המשך העבודה שלנו, גם בימים אלו בהקמת הנמלים החדשים והשלמת הרפורמה בנמלי הים לטובת המשק הישראלי והציבור כולו, במטרה להביא להעלאת רמת השירות בנמלים, להתייעלות ויצירת מסחר תחרותי בעתיד״.