מתמודד יחיד: פפו ספנות של האחים נקש ניגשה למכרז להפרטת נמל אילת

הפעם הקודמת בה ניגשה רק קבוצה אחת להליך ההתמחרות נדרשה המדינה לדחות את ההליך, בין השאר בגלל התרעומת הציבורית שהתעוררה


00:00 ,09.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברה אחת בלבד – פפו ספנות שבשליטת האחים נקש – ניגשה להליך ההתמחרות במכרז להפרטת נמל אילת שהיה אמור להתקיים היום.

זאת לאחר שקבוצת גולד בונד שבשליטת אנשי העסקים שלמה שמלצר ושלומי פוגל החליטה שלא לגשת למכרז, כל עוד השאירה בו המדינה את תשלום המינימום, בגובה של 100 מיליון שקל, כמו גם חלק מדרישות סף נוספות; גם בקבוצת גדות מכליות בשליטת איש העסקים יוסי מימן, הוחלט שלא לקחת חלק במכרז. 

כזכור, ערב הליך ההתמחרות המקורי, נותרו בו ארבע קבוצות, כשהרביעית היתה כי"ל, בשליטת החברה לישראל, שהיתה החברה היחידה שניגשה לבסוף להליך. היות וכך, ובעקבות התרעומת הציבורית שקמה, הודיעה רשות החברות הממשלתיות על דחיית הליך ההתמחרות ל-15 באוגוסט.

בסוף יולי, לאחר לחץ ציבורי כבד – בין השאר של ח"כ שלי יחימוביץ', שהודיעה שתגיש בג"צ במידה וכי"ל תהיה הזוכה – הודיעה כי"ל על פרישתה מהמרוץ. בתגובה דחתה המדינה פעם נוספת את הליך ההתמחרות.

מייד לאחר פרישת כי"ל, הודיעה פפו ספנות שתיגש למכרז, למרות מחיר המינימום ולמרות העובדה שהמדינה דרשה שאחד מתנאי הסף יהיה השקעה בתשתיות בנמל בגובה של כ-40 מיליון שקל.

ממשרד האוצר נמסר בהתייחסות למכרז: "המדינה רואה את מכירת מניות החברה ככלי לפיתוח נמל אילת בעתיד, לטובת ציבור המשתמשים והעובדים של החברה. המדינה תמצה כמתחייב את ההליך מול הגורם שהגיש את הערבות, וזאת מתוך שמירה על האינטרסים של המדינה".