נבחרו החברות שיקבלו הרשאה להקמת חוות כימיקלים בנמל אשדוד

החברות שזכו בהליך הן "גדות מסופים לכימיקלים" בשליטת יוסי מימן; "כימוטל" בשליטת עודד פלר ו"ערבה מיינס" מקבוצת AHMSA


00:00 ,28.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד סיימה הליך לבחירת החברות שיורשו להקים חוות כימיקלים בנמל ולקיים פעילות שינוע של שמנים וכימיקלים בנוזל אל ומתוך חוות מיכלים ומודיעה על הזוכים בהליך.

בחודשים האחרונים ערכה החברה הליך מורכב לבחירת החברות שיזכו לקבלת ההרשאה ומתוך כחמש עשרה חברות שהחלו את ההליך, שלוש חברות עמדו בתנאי הסף שנקבעו בהליך: "גדות מסופים לכימיקלים", בשליטתו של יוסי מימן; "כימוטל", בשליטתו של עודד פלר ו"ערבה מיינס" מקבוצת AHMSA, אחת מקבוצות הכרייה המובילות במקסיקו, שאף קיבלה לאחרונה זיכיון לכריית עופרות נחושת במכרה בתמנע. אחד מתנאי הסף לזכייה בהרשאה היה התחייבות לשינוע של לפחות 60,000 טון כימיקלים בשנה, ביבוא ו/או ביצוא.

במשך עשרות שנים נאלצה התעשייה הכימית בדרום ובמרכז הארץ לייבא ולייצא כימיקלים נוזליים דרך חוות הכימיקלים היחידה שבנמל חיפה. כך, בהיעדר כל אלטרנטיבה אחרת, התבצעה הובלה יקרה ומיותרת של אלפי משאיות בשנה מהדרום לצפון לאורכה של המדינה כשהן עמוסות לעיתים בחומרים מסוכנים ומסכנים ציבור אוכלוסין גדול.

הקמת חוות הכימיקלים בנמל אשדוד הינה המענה הלאומי להקטנת הסיכונים הביטחוניים והתפעוליים במקרה של השבתת אחת משתי חוות הכימיקלים בקרות אירוע ביטחוני או תפעולי.

בנוסף, מדובר בצעד משמעותי להגברת התחרות והקטנת הריכוזיות במשק, נושא אשר עומד בראש סדר היום הציבורי. הקמת חוות הכימיקלים בנמל אשדוד מעודדת את התחרות בין הנמלים ומציעה אלטרנטיבה משמעותית ללקוחות בשוק הישראלי, דבר שיוביל לשיפור השירות לתעשייה ולהקטנת התלות במסוף הכימיקלים היחיד הקיים היום בנמל חיפה.