נמל אילת עם הפנים לעולם הערבי

סוחרים מהרשות הפלשתינאית עמדו במוקד כנס שהציג שיתוף פעולה אסטרטגי בין נמלי אילת ועקבה


12:45 ,21.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

אילת כשער ליצוא לעולם הערבי ושיתופי פעולה עם סוחרים מהרשות הפלשתינאית עמדו במוקד כנס שהתקיים אתמול בנמל אילת.

 

בכנס הוצג שיתוף פעולה אסטרטגי בין נמל אילת לנמל עקבה, שמטרתו יבוא מהעולם הערבי לשטחי הרשות הפלשתינאית ומנגד יצוא סחורה מישראל ומהרשות דרך נמל עקבה.

 

הכנס נערך תחת הכותרת "שיתוף פעולה עסקי אזורי – אילת כשער לעולם הערבי", והשתתפו בעלי זיכיון הניהול של נמל אילת, בכירים בנמל עקבה ועשרות אנשי עסקים פלשתינאים וישראלים, שהתכנסו בכדי לגשר על פערים ולמצוא את הדרך לעשות עסקים משותפים.

 

מטרת הבעלים החדשים של נמל אילת, שעבר מהמדינה לידיים פרטיות לפני כשנה וחצי, היא להגביר משמעותית את פעילותו, תוך מתן אלטרנטיבה לנמלי אשדוד וחיפה עבור אנשי עסקים פלשתינאים.

 

את הכנס פתח שלומי פוגל, מבעלי חברת אמפא, שבבעלותה גם נמל מספנות ישראל, שמחזיק ב-6.25% מזכויות הניהול של נמל אילת. "המטרה", אמר, "היא יצירת אפשרויות עסקיות עבור שלוש המדינות – ישראל, ירדן והרשות הפלשתינאית. מבלי לבקר פוליטיקאים, אנו צריכים לעבוד יחד מהתחתית לכיוון מעלה. אנו יכולים לנצל את ארבע אבני הצמיחה של הכלכלה הישראלית – השקעה בתשתיות, העולם הדיגיטלי, יזמות פעילה וגידול במקורות אנרגיה – על מנת להזיז את הכלכלה האזורית. אנו רואים בפלשתינאים שותפים לניצו האפשרויות העסקיות".

 

מנכ"ל חברת Red Med Logistics רפאל דרייפוס סקר את הפתרונות הלוגיסטיים עבור אנשי עסקים מהרשות הפלשתינאית ביצוא/יבוא דרך נמלי עקבה-אילת, בעיקר לעולם הערבי.

 

סמנכ"ל השיווק של נמל עקבה Vincent Flamant סקר את התפתחות הנמל, שתפעולו עבר לידי חברת APM Terminal ב-2007, במשותף עם רשות נמל עקבה. שנה לפני, אמר, שונעו בנמל 200 אלף TEU, בהשוואה ל-900 אלף TEU ב-2013; ב-2006 רשם הנמל 376 פקידות, בהשוואה ל-450 ב-2013 , וכיום פוקדות שבועית את נמל עקבה, בעל קיבולת של 1.3 מיליון TEU,  16 חברות ספנות.

 

אמר מנכ"ל נמל עקבה ג'פה ניימן: "נמל עקבה הוא אחד מנמלי המכולות הגדולים במזרח התיכון, הן בגודל הפיזי והן בהיקפי המסחר בו. השימוש בו יעניק לפלשתינאים עוד דרך לביצוע סחר, ותסייע להם להתחבר לכל העולם יותר בקלות. נמל עקבה הוא השער של הפלשתינאים לעולם הערבי".