אורנה הוזמן בכור: יש כוונה לתת הגנה לעובדים ל-15 השנים הבאות

יו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד השתתפה במושב בתחום התחבורה ואמרה: בעידן של היום, העובדים כבר לא צריכים להשתמש בנשק השביתה. אני רואה בעובדים שותפים ונכס אסטרטגי של החברה. נמל אשדוד ימשיך להיות נמל מוביל גם בעידן התחרות


12:19 ,21.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

יושבת ראש דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, השתתפה בוועידת ישראל לעסקים ובדבריה במסגרת מושב שעסק בתחום התחבורה, התשתיות והנדל״ן חשפה כי נמל אשדוד יהיה ערוך ומוכן כבר השנה לתחרות מול נמל הדרום החדש שצפוי להתחרות בו באופן ישיר בתחום המכולות. ״נמל אשדוד ימשיך להיות הנמל המוביל בישראל גם בעידן התחרות״, אמרה הוזמן בכור והוסיפה כי ״דירקטוריון החברה אישר תכנית השקעות מקיפה בעלות של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל במהלך חמש השנים הקרובות. אנו מוציאים לפועל פרויקטים הנדסיים ותשתיתיים מורכבים של העמקת הרציפים ושדרוג המנופים כדי לקלוט אניות ענק״.

 

במושב אותו פתח שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ״ץ, ציינה יושבת ראש נמל אשדוד ״הגדרנו את 2018 כשנת השירות בחברה. זה אומר שכל המערכים שאנו מפעילים מול הלקוחות יעברו תהליך של שדרוג ושיפור השירות. לדוגמא, כשמגיעה אנייה לנמל ל׳סלוט׳ שלה יפרקו אותה ממכולות עד תום העבודה, במהירות ויעילות. הנהלת החברה קיבלה לאחרונה החלטה לקלוט עוד 32 עובדים בתפקיד סוורים כדי לייעל את העבודה״.

 

הוזמן-בכור התייחסה למערכת יחסי העבודה המורכבת בחברה ואמרה ״אני חושבת שבעידן של היום, העובדים כבר לא צריכים להשתמש בנשק השביתה. אני רואה בעובדים נכס אסטרטגי של הנמל. העובדים הם שותפים מלאים במוכנות תחרות ואני רוצה לחדד - לא היו לנו כאלה תוצאות פיננסיות מצוינות אם לא היו לנו כאלה עובדים נפלאים. אני מבינה שבעבר השתמשו בנשק השביתה כי העובדים חששו לעתידם ולמקור פרנסתם. כעת, לעובדי נמל אשדוד אין ממה לחשוש לגבי היציבות התעסוקתית שלהם כי יש כוונה לתת הגנה לעובדים ל-15 השנים הבאות, תוך מתן גמישות ניהולית להנהלת החברה״.

 

צפו בראיון עם אורנה הוזמן-בכור, יו״ר חברת נמל אשדוד:

 

 

הוזמן בכור, אשר כיהנה בשמונה השנים האחרונות כמנכ״לית של ארבעה משרדי ממשלה, התייחסה בדבריה גם לסוגיית ההעצמה הנשית ושוויון הזדמנויות לנשים בתפקידים בחברה שמתאפיינת בסביבת עבודה גברית, ואמרה: ״ראשית, אני מבטיחה שבתקופת כהונתי כיושבת ראש הנמל תהיינה יותר נשים בהנהלת החברה. נמל אשדוד הוא הראשון מנמלי הים בישראל שקלט נשים לתפקידים שהיו נחלת הגברים כמו סוור ותצפיתן. בגיוס העובדים האחרון החודש קלטנו ארבע נשים לתפקיד סוור ונשים נוספות תיקלטנה בהמשך״.

 

יו״ר החברה הוסיפה ואמרה ״כשקיבלתי את ההצעה מהשר ישראל כ״ץ להתמנות ליו״ר נמל אשדוד אמרתי לעצמי שמדובר בחברה מצוינת מצד אחד, אתגר ניהולי עצום מצד שני אבל בהחלט יש לארגון תדמית מאתגרת. אני נמצאת חצי שנה בתפקיד ויש דיסוננס רציני בין מה שתמצאו על נמל אשדוד בגוגל לבין העובדה שמדובר בחברה ממשלתית רווחית ויציבה שכבר חילקה למדינה דיבידנד של למעלה מ-600 מיליון שקל. הצמיחה הכלכלית של ישראל מתחילה קודם כל בנמל אשדוד וכשחשבתי לעצמי מהו האתגר הכי גדול שמונח לפתחי אחרי שהחלטתי לוותר על המנכ״לות וללכת להיות יו״ר דירקטוריון? הרבה שנים התעסקתי ברגולציה וחשבתי שכנראה אני יכולה להביא ערך לחברה״.