אלון חסן זוכה מכל האישומים נגדו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט לזכות את יו״ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר מכל העבירות בהן הואשם כולל לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. חברת נמל אשדוד: נלמד את פסק הדין ומשמעותו


10:37 ,29.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט היום לזכות את יו״ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, אלון חסן, מכל העבירות שהואשם בהן כולל לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בנוסף זיכה בית המשפט גם את מנכ״ל נמל אשדוד לשעבר שוקי סגיס.

 

נזכיר כי לפני כשנתיים, במרץ 2016, הוגשו שישה כתבי אישום נגד אלון חסן, ארבעה שותפיו העסקיים וחברה בבעלות בני משפחתו של חסן ומקורביו. בכתב האישום צוין כי חסן ומרבית הנאשמים האחרים הפיקו טובות הנאה אסורות בהיקף של מיליוני שקלים מפעילות תפעולית בתחומי נמל אשדוד בין השנים 2013-2010.

 

על פי כתב האישום אלון חסן וסגיס ניצלו את מעמדם בנמל ופעלו לכאורה בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה - חברה פרטית שנרשמה על שמו של יניב בלטר, חברו של חסן - תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. על פי הנטען, השניים, יחד עם דוד חסן, ניצלו את תלותם הכלכלית של הלקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את דנה לוגיסטיקה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם מול הנמל וועד העובדים שלו. הפרקליטות טענה כי חסן ומנכ״ל הנמל לשעבר שוקי סגיס אפשרו לחברה לפעול בתוך נמל אשדוד תוך קידום אינטרסים כספיים של יו״ר ועד העובדים לשעבר ומקורביו ותוך הסוואת הקשר בין חסן לחברה.

 

על פי האישום, חסן וסגיס פעלו בניגוד עניינים חריף ביחס לתפקידם הציבורי ובמרמה כדי שחברת דנה לוגיסטיקה תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. לטענת הפרקליטות, הנאשמים, ובראשם חסן, ניצלו את תלותם הכלכלית של לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו במצגת שווא את חברת דנה לוגיסטיקה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו.

 

התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו לבצע עם דנה לוגיסטיקה הזרימו לקופת החברה יותר מ-22 מיליון שקל, שהועברו בחלקם לחסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהנאשמים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב וכן להלבנת הון. בכתב האישום תואר חסן כמי שעמד בראש ועד העובדים הגדול והמשפיע בנמל.

 

עם הגשת כתבי האישום גובשו הסדרי טיעון עם הנאשמים אורי בלטר, יניב בלטר וחברת דנה לוגיסטיקה. בהתאם להסדר הם הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע (שוחד), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. בהסדרים אלה סוכם כי יניב בלטר ירצה 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, חילוט רכוש בסך 2.9 מיליון שקל וקנס בסך 600 אלף שקל; על אורי בלטר נגזרו שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך חצי מיליון שקל; ועל דנה לוגיסטיקה נגזר חילוט בסך 600 אלף שקל וקנס בסך 100 אלף שקל.

 

אלון חסן הכחיש לאורך כל הדרך את האישומים נגדו, וטען כי זוהי קנוניה שנרקמה נגדו על ידי המשטרה והפרקליטות.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר הבוקר כי ״בעקבות זיכויו של עובד החברה, אלון חסן, מהאישומים כנגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע מתכוונת החברה ללמוד את פסק הדין והמשמעותיות שלו, ולפעול בהתאם לדיני העבודה, ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות״.