אלון חסן לבירור משמעתי? תלוי את מי שואלים

עפ"י ההנהלה תקף חסן מילולית סמנכ"ל בכיר ועל כך הוא זומן לבירור משמעתי. עפ"י חסן וההסתדרות להנהלה אין כלל את הסמכות לקיים את ההליך ליו"ר מכהן. בסופו של דבר, ההליך החל אבל חסן לא התייצב


00:00 ,22.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

יש סמכות לקיים בירור משמעתי? אין סמכות? לכל צד הסברים משלו ובפועל, חסן לא התייצב להליך שנערך הבוקר בנמל.

 

הנהלת חברת נמל אשדוד זימנה הבוקר את מזכיר ועד ציוד מכאני ויו"ר ועד עובדי הנמל אלון חסן לבירור משמעתי לאחר שלטענת הנהלת הנמל נקט חסן באלימות מילולית קשה כנגד בכיר בהנהלה. אולם חסן, מגובה בחברי הועד ובהסתדרות טוען דוקא שמדובר בפרסומים שקריים וכי להנהלה אין את הסמכות לקיים את ההליך כלל ועיקר.

כאמור, מפרסומים בכלי תקשורת שונים עולה שההנהלה זימנה הבוקר את חסן לבירור משמעתי לאחר שלטענתם הוטחו דברים קשים כנגד סמנכ"ל קשרי הלקוחות בנמל אלי בר יוסף לפני מספר שבועות, במהלך דיון שעסק במשבר אחר. חסן, עפ"י פרסומים שונים, התפרץ על בר-יוסף ושני נציגי הנהלה בכירים בקללות וגידופים, במהלך דיון שנתקיים לפני כחודש על רקע האיסור על קרובי משפחה לקחת חלק במכרז לסוורים בנמל.

דובר ועד עובדי נמל אשדוד דחה את הדברים בתוקף: "לא היה ולא יהיה כל שימוע או בירור לאלון חסן. זוהי עוד הפרחה לאוויר של גדעון סיטרמן, שמנסה בכל דרך למנוע את ההדחה שלו ולהסיט את האש כלפי חסן. ההסתדרות הודיעה עוד לפני כשבועיים להנהלת הנמל שאין לה כל סמכות לערוך שימוע ליו״ר ועד עובדים מכהן. חבל שעיתונאים רבים נפלו בפח הזה, דיווחו שמועה לא מבוססת ולא טרחו לבדוק את העובדות לאשורן".

בהודעת תגובה שמסר אמש דובר ההסתדרות נמסר כי הפרסום מגמתי, אינו נכון ואלון חסן כלל אינו מועמד לפיטורין.

בשעה האחרונה (יום א' צהריים), נמסר מחברת נמל אשדוד: "אלון חסן מזכיר ועד ציוד מכאני שהוזמן להיום לבירור משמעתי,  בשל אלימות מילולית כלפי בכיר בחברה, בחר שלא להופיע. המשך ההליך יתקיים לפי הסכם העבודה".