אלון חסן לבית הדין לעבודה: הורה לנמל אשדוד להחזיר אותי לעבודה

פנה הבוקר באמצעות ההסתדרות הלאומית לבית הדין האזורי לעבודה בב״ש. טוען: הנהלת הנמל וההסתדרות חוששים מחזרתי. חברת נמל אשדוד: החלטה בעניינו של חסן - רק לאחר קבלת פסק דין חלוט. ועד העובדים בנמל: במקום לפנות היישר לבית הדין, הוא בחר להניף דגלי מלחמה נגדנו


14:34 ,15.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אלון חסן, מי ששימש כיו״ר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד ונחשב ל׳איש החזק׳ בקרב עובדי הנמל, עתר הבוקר בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה כי יורה לחברת נמל אשדוד לאפשר לו לשוב באופן מיידי לעבודה בנמל אשדוד. נציין כי הפנייה נעשתה באמצעות ההסתדרות הלאומית - יריבתה של ההסתדרות החדשה על ייצוג העובדים במו״מ מול ההנהלה ומשרדי הממשלה. נזכיר כי חסן זוכה לפני חג הפסח מכל האישומים נגדו וכעת הוא מבקש לשוב לעבוד בנמל אך חברת הנמל ממתינה עד להחלטת הפרקליטות אם לערער על זיכויו.

 

בבקשה לבית הדין לעבודה נכתב כי ״מצופה היה כי נוכח זיכויו המוחלט והמהדהד של המבקש מכל האישומים, לאחר תקופה ממושכת בה הושעה ממקום העבודה ששימש לו כבית במשך כ-25 שנה, תקבל המשיבה את המבקש חזרה 'בזרועות פתוחות', תוך התנצלות על ההליך המביש והקלוקל שבמסגרתו הושעה, ועל הסבל שנגרם לו במשך ארבע שנים״. עורכי דינו הוסיפו כי ״משזוכה המבקש מכל האישומים המיוחסים לו תקופת ההשעיה תמה, ויש להשיבו לעבודה מיד״. 

 

חסן מאשים את הנהלת נמל אשדוד בכך כי היא פועלת בחוסר תום לב, בניגוד לדין ובניגוד להוראות החלות על הצדדים, על מנת למנוע את שובו לעבודה בנמל. וזאת, לטענתו, מתוך חשש כי חזרתו תפיח מחדש תקווה בקרב עובדי הנמל כי יהיה מי שייצגם נאמנה בפני ההנהלה ומשרדי הממשלה. עוד טוען חסן כי הנהלת הנמל משתפת פעולה עם ההסתדרות הכללית מחשש כי חזרתו של חסן לנמל תוביל לאובדן אמונם של העובדים בהסתדרות הכללית, ותפגום במשא ומתן המתקיים בימים אלו עם ועד העובדים המכהן. חסן מבקש מבית המשפט לקבוע כי השעייתו מעבודתו בנמל בטלה, וכי הוא רשאי לצאת ולהיכנס בשערי הנמל ללא כל הגבלה.

 

נזכיר כי יומיים לאחר זיכויו ניסה חסן להיכנס לנמל אך כניסתו נמנעה שכן לטענת ההנהלה, חסן הינו בגדר עובד מושעה עד אשר תודיע המדינה אם היא מתכוונת לערער על פסק הדין בעניינו – הודעה שטרם התקבלה. 

 

חברת נמל אשדוד: ההחלטה בעניין אלון חסן – רק לאחר קבלת פסק דין חלוט

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי היא לומדת את פסק הדין בעניינו של אלון חסן ומשמעויותיו. ״החברה פועלת בהתאם לדיני העבודה , ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות. אלון חסן הינו עובד מושעה. ההחלטה בעניינו תהיה רק לאחר קבלת פסק דין חלוט״. 

 

ועד העובדים בנמל אשדוד: במקום לפנות היישר לבית הדין, הוא בחר להניף דגלי מלחמה נגדנו

 

מוועד העובדים המכהן של ציוד מכני ותפעול נמסר בתגובה כי ״ועד העובדים כבר הפריך את הדיבה שאלון פרסם כנגדנו וקראנו להשבתו לעבודה מיד עם זיכויו. אלא שבמקום לפנות היישר לבית הדין, הוא בחר להניף דגלי מלחמה נגדנו - חברי הוועד והעובדים. 

 

״בניגוד לרצונו למצוא עצמו בכיסא יו״ר הוועד, אנו עסוקים בהמון עשייה ועבודה למען העובדים ועתידם, ולא ניגרר לפארסה שהוא מציג חדשות לבקרים גם בתקשורת וממשיך לבייש את עובדי הנמל. 

 

״נאמר ונדגיש שוב: אנו מברכים על פנייתו לבית הדין לשוב לעבודה. חסן במקצועו מנופאי, וועד העובדים מברך על השבת כל עובד לעבודה וכך גם במקרה הזה. הוא ישובץ ככל שאר העובדים, והכל במידה שבית הדין יכריע כך״.