בית הדין הארצי לעבודה: ״העובדים לא הפרו את הצו השיפוטי״

בית הדין דחה את בקשת הערעור של חברת נמל אשדוד שביקשה להאשים בביזיון בית המשפט את אבי אדרי ואת ראשי ועדי התפעול והציוד המכני. אבי אדרי: חברת נמל אשדוד התבזתה בעצמה. חברת נמל אשדוד: העיצומים, הפעולות החד-צדדיות והשביתות הביאו אותנו לנקוט בצעד החריג


13:25 ,28.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין הארצי לעבודה דחה את הערעור של חברת נמל אשדוד שביקשה להאשים בביזיון בית המשפט את יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ואת ראשי ועדי התפעול והציוד המכני בנמל – גדי בוטבול ועמית שרף. בקשת הערעור של חברת נמל אשדוד הוגשה לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע כי חברת נמל אשדוד לא הוכיחה את קיומה של האטה בעבודה או את טענתה על כך שניתנה הנחיה ארגונית לשבש את עבודת הפריקה והטעינה של האניות ברציפי הנמל.

 

מדוברות ההסתדרות נמסר כי בבקשת רשות הערעור אשר נדחתה בבית הדין, חברת נמל אשדוד טענה כי קביעתו העובדתית של בית הדין האזורי שגויה ויש להתערב בה. טענה זו כאמור נדחתה והנהלת הנמל לא הוכיחה כי הייתה האטת עבודה שמקורה בהפרת הצו השיפוטי.

 

סגנית נשיא בית הדין הארצי, כבוד השופטת ורדה וירט-ליבנה, ציינה בהחלטתה כי: ״במקרה שלפני התגלתה מחלוקת עובדתית לא רק באשר לקיומה של הנחיה ארגונית לביצוע האטה אלא גם באשר לעצם הפרת הצו השיפוטי״. וירט ליבנה הדגישה כי ״בהתאם להחלטה הפסוקה ערכאת הערעור אינה מתערבת בקביעותיה העובדתיות של הערכאה הדיונית אלא במקרים חריגים. לא מצאתי בבקשה טעם המצדיק לסטות מכלל זה במקרה הנדון״.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה וראשי הוועדים בנמל אשדוד יוצגו בהליך על ידי עו״ד אלעד מורג, סגן ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בירך על החלטת בית הדין ואמר כי: ״שתי ערכאות דחו על הסף את טענותיה של חברת נמל אשדוד ואת ההאשמות החמורות שהעלתה. הנחת המוצא שעליה נשענת טענת הנמל כי אם קיימת האטה בעבודת הנמל, היא בהכרח קשורה לכוונות העובדים או להנחיית ההסתדרות, היא שגויה ומשקפת את התנערות ההנהלה מאחריות. ההחלטה האגרסיבית של הנהלת הנמל להלך אימים על העובדים באמצעות ניהול מאבק פרסונלי נגדי ונגד ראשי הוועדים, מעלה תהיות קשות על הגישה היהירה והמתלהמת נגד ההסתדרות והעובדים. הנהלת הנמל ניסתה להאשים את העובדים בביזיון אך בהתנהלותה  - התבזתה בעצמה״.

 

חברת נמל אשדוד: העיצומים, הפעולות החד-צדדיות והשביתות הביאו אותנו לנקוט בצעד החריג

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי ״מזה תקופה של מספר שבועות ועדי העובדים בחברת נמל אשדוד נוקטים, בגיבוי ההסתדרות, בדרך של שביתות פתע ועיצומים שגורמים לשיבושים קשים בעבודת הנמל ולפגיעה בשירות הניתן ללקוחות. שיבושי העבודה הללו גורמים לנזקים כלכליים כבדים לחברה.

 

העיצומים, הפעולות החד-צדדיות והשביתות אינם מקובלים על הנהלת החברה שנחושה להחזיר את הנמל לתפקוד מלא וסדיר. זו הסיבה שההנהלה נאלצה, בצעד חריג, לפנות לסעד משפטי ולבקש מבית הדין לעבודה להוציא צו ביזיון בית משפט כנגד ראשי הוועדים ויו״ר אגף עובדי התחבורה בהסתדרות.

הנהלת החברה תמשיך לפעול בכל דרך משפטית כדי שנמל אשדוד יפעל במלוא התפוקה ויעניק את השירות הטוב ביותר ליבואנים וליצואנים ולכלכלת ישראל״.