במועצת המובילים זועמים על השיבושים בנמל אשדוד

לדברי ההסתדרות, עובדי בתי המלאכה חזרו לעבוד לפי ההסכם הקיבוצי הישן, לפיו הם אינם חייבים לעבוד שעות נוספות ובמשמרות


00:00 ,29.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שיבושים בעבודת נמל אשדוד לאור ההאטה בעבודות עובדי בתי המלאכה.

לאור טענות של משתמשים לגבי העיצומים, טוענים בהסתדרות שמדובר בסך הכל בחזרה של עובדי בתי המלאכה לעבודה לפי ההדר הקיבוצי הישן, בו לא כלולים שעות נוספות ועבודה במשמרות.

אמר יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש: "היו בחירות להסתדרות, היו חגים. עכשיו כנראה אין מה שמפריע (לעובדים) והם מתחילים לעשות בלגן. אנחנו, המובילים, וגם חברות הספנות, לא יכולים להיות אדישים, כי אנחנו בני ערובה. הכי גרוע שהם לא מודיעים מראש על כלום. תכבדו אותנו. נהגים שלנו הגיעו כרגיל לעבודה בנמל בשעה ארבע לפניות בוקר והכל הפתעות. אנחנו מאחדים כוחות, לא נהיה הטיפשים. הכל נופל בין הפקידות לבין השרים, כי פקידי הממשלה ושר האוצר לא מנסים לקדם הסכמים. שיישבו כבר עם העובדים. לא משנה כרגע מי בעיצומים; חוליה אחת שלא עובדת, וזה פוגע בכל השרשרת".

מחזיק תיק עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: " יש רק בעיה בבתי המלאכה, כל השאר עובדים רגיל. הסיפור של אשדוד הוא שהעובדים שם עבדו בניגוד להסכם הקיבוצי שלהם. חשבנו שבדרך זו, באוצר יבינו שכדאי להגיע להסכם ולסגור עניין. עכשיו העובדים חזרו לעבוד בהתאם להסדר הקיבוצי הישן. אם האוצר רוצה שהעובדים יעבדו לפי הסכם קיבוצי חדש, שישבו. החבר'ה האלה נתנו במשך תקופה מאוד ארוכה שעות נוספות ומשמרות, מה שלא היו מחויבים אליו לפי ההסכם הישן. הם אומרים, בצדק, שהם לא מחויבים לזה, אבל הם עשו מעבר למה שהיו אמורים לעשות.

"את הבעיה הזו אפשר לגמור, זה לא בשמיים. אני לא יכול לחייב עובדים לעבוד בניגוד להסכם הקיבוצי שלהם; גם הנהלת הנמל לא יכולה. אם הנמל רוצה שיעבדו כמו שצריך, צריך לסגור את ההסכם עם עובדי בתי המלאכה".

אמר נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה: "אנחנו מדברים כל הזמן עם מי שצריך, בעיקר עם הנהלת הנמל. אנו עובדים יחד בתיאום מלא עם כל המשתמשים האחרים. אני שמח על זה, כי כולנו משלמים את המחיר. כרגע יש שיפור בנמל, גם בתיקונים של כלים, אבל זה רחוק מלהיות מספק.

"הנמל הזה הוכיח לכל העולם שאם הוא רוצה, הוא יכול לעבוד בתפוקות גדולות בהרבה, אבל מדובר בשילוב של הרבה דברים. קודם היו הנתבים הבעיה החלשה, ועכשיו זה המנופים המקולקלים, מחר זה יכול להיות מזג האוויר. זו מערכת משולבת, שיכולה לעבוד יחד.

"בנמל אשדוד הפוטנציאל הרבה יותר גדול מהמימוש. אם הפוטנציאל לא ממומש, אנחנו לא יכולים ליהנות מהפירות".

מנמל אשדוד לא התקבלה תגובה לדברים.

ממשרד האוצר לא התקבלה תגובה לדברים.