הוועדים לבלומנטל: להחתים את כלל עובדי נמל אשדוד על טופס ניגוד עניינים

ראשי הוועדים דורשים ממנכ"ל הנמל בפועל להשוות את תנאי העובדים לתנאי הבכירים שהוא, לטענתם, אפשר. הנהלת הנמל: "מדובר במינויים חיוניים לפרק זמן מוגבל, עד לסיומם של תהליכי מכרז"


12:03 ,12.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שני ראשי הוועדים הגדולים בנמל אשדוד – יו"ר ועד התפעול אבינועם שושן ויו"ר ועד הציוד המכאני מנחם גבאי – דורשים ממנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל להחתים מיידית את כל עובדי הנמל שיש להם קרובי משפחה על טופס מניעת ניגוד עניינים.

 

השניים כתבו לבלומנטל כי עליו להחתים את העובדים על מנת לאפשר להם לעבוד בצוותא עם קרובי משפחתם, כפי שהוא עצמו אפשר לממלא מקום רמ"ח תפעול דני שטרית ולממלא מקום סמנכ"ל תפעול משה נובוטני לעבוד.

 

העתקים מהמכתב נשלחו לשורה ארוכה של אישים, החל משר התחבורה ישראל כץ, מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ועוד.

 

בשבוע שעבר שלח שושן מכתב בנושא ליוגב, ובו קבל על פעולותיו של בלומנטל, כמו גם על עצם היותו מנכ"ל זמני בפועל במשך פרק זמן של למעלה משנה, בניגוד לכללי מינהל תקין.

 

במכתבים לבלומנטל כתבו שושן וגבאי: "אם לא תפעל כפי שאנו דורשים, אנו רואים זאת כאפליה חמורה ובוטה בין עובדי החברה ונקיטת מדיניות של איפה ואיפה בין עובדים בכירים לבין עובדים פחות בכירים.

 

"כמנכ"ל, אתה אמור להוות מודל לחיקוי בעבור העובדים, אך מאחר ואתה פועל בניגוד למינהל תקין ומבצע פעולות שמפרות את הסטטוס קוו בנמל, הינך האחרון שיכול לבוא בטענות למישהו מהמערכת".

 

בנוסף ביקש שושן להדגיש: "בניגוד למעשים וההתבטאויות של בלומנטל, ועד העובדים מגלה אחריות ולא נוקט בכל עיצומים או סנקציות".

 

גבאי מציגו הוסיף: "ועד העובדים ינקוט בעל האמצעים הלגיטימיים שעומדים לרשותו, על מנת להיאבק בהחלטות והמעשים התמוהים של בלומנטל, שרק גורמים נזק לנמל. אנחנו מרגישים שהוא מנסה להתסיס את האווירה בכדי להסיט את תשומת הלב מהמחדלים ומהמינויים שלו. לא נאפשר לו להצליח בזה".

 

בתגובה נמסר מהנהלת נמל אשדוד: "הנהלת נמל אשדוד מבהירה כי כל המינויים הינם בהתאם לכללים של רשות החברות הממשלתיות, ומדגישה שמדובר במינויים חיוניים לפרק זמן  מוגבל, עד לסיומם של תהליכי מכרז על פי חוק".

 

עוד נמסר: "דני שטרית משמש כמ"מ רמ"ח תפעול. המכרז לתפקיד רמ"ח תפעול הנו בשלב סופי ובשבוע הבא צפויה להתכנס ועדת מכרזים שתקבע מי ישמש כרמ"ח תפעול קבוע. שטרית חתם על הסדר למניעת ניגוד עניינים, לפיו לא יעסוק בכל נושא הקשור לקרוביו.

 

"משה נובוטני משמש כמ"מ סמנכ"ל תפעול. המכרז לתפקיד סמנכ"ל תפעול נמצא בעיצומו ובתקופה הקרובה  ייקבע מינוי קבוע לתפקיד. נובוטני חתם על הסדר למניעת ניגוד עניינים, לפיו לא יעסוק בכל נושא הקשור לקרוביו".