הנהלת חברת נמל אשדוד והנתבים הגיעו להסכם על תנאי העבודה

הצדדים ניגשו להליך גישור. כחלק מההסכם, יוכל אחד מהנתבים לשהות בביתו בעת משמרת, אבל להיות זמין במידת הצורך


00:00 ,03.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת חברת נמל אשדוד הגיעה להסדר עם הנתבים בנוגע לתנאי עבודתם.

הצדדים הגיעו להסדר במסגרת הליך גישור שקיים שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יצחק זמיר.

במסגרת ההסדר, הוסכם כי ככלל, בכל משמרת יהיו נוכחים שני נתבים. במידה ושניהם יעמדו בהצלחה בכל המשימות התפעוליות שהחברה הציבה, יוכל אחד מהם להיות בביתו, בכפוף להבטחת זמינותו המיידית לעבודה, במקרה הצורך.

במסגרת ההסכם חזרו הצדדים והדגישו את מחויבותם המלאה להצלחת החברה ולשיפור השירות הניתן ללקוחות.

סמנכ"ל משאבים של חברת נמל אשדוד עובדיה כהן: "אנו שבעי רצון מהשלמתו המוצלחת של הליך הגישור הארוך, לו היו שותפים הנהלת החברה והנתבים. מטרתנו היתה ומאז ומעולם יחידה: להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו. לכן נמשיך לפעול לקידום שיפור השירות בכל האפיקים הרלוונטיים".

בשלב מאוחר יותר השיג "PORT2PORT" את תגובתו של נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, שבירך על השגת ההסכם.

"מדובר בפתרון של בעיה כאובה, שנמשכה זמן רב וגרמה לנזקים כבדים", אמר זבה, "מטבע הדברים, לשכת הספנות היתה מעורבת בעניין וניסתה בדרכים שונות לגרום לצדדים לפתור את הבעיה".

זבה הוסיף שלא מדובר היה בסכסוך שחל לפני זמן קצר, אלא נושא מתמשך: "ראוי לזכור שמדובר בסכסוכים מתמשכים, עוד מהימים שלפני החלת הרפורמה בנמלים, בחודש פברואר 2005, וכן כל ההסכמים שנחתמו מאז.

"הטיפול בבעיה על ידי הנהלת נמל אשדוד, מחלקת הים ואיגוד קציני הים, כלל גם מעורבות של בורר בשנה שעברה, וכיום מגשר, שאמור עוד לסכם את כל הפרטים שנותרו לאחר החתימה על ההסכם בראשי תיבות".

מה היה חלקה של לשכת הספנות בהגעה להסכם?

"לשכת הספנות הגבירה מאוד את לחצה בשבועיים האחרונים והבהירה לצדדים שהיא רואה צורך מיידי לסיים במהירות את העניין, שגרם לכך שמספר האוניות שנכנסו לנמל אשדוד היה 12-14 לעומת 24-26 אוניות ביום. בהזדמנות זו, ראוי לציין לשבח את פעילותו הנמרצת של מנהל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס, שעד כמה שידוע לי, הפשיל שרוולים לאחרונה וטיפל בעניין באופן אישי".