התקבלה עתירת התעשיינים לביטול בניית שכונת המגורים באשדוד

בית המשפט קבע אתמול על ביטולה של החלטת הותמ״ל מאפריל השנה וציין כי החלטתה עומדת בניגוד גמור לפסק הדין הקודם. על פי התכנית היתה אמורה לקום ממזרח לנמל שכונת מגורים עם למעלה מ-3,000 יחידות דיור


12:20 ,11.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט לעניינים מנהליים החליט אתמול לקבל את עתירת התאחדות התעשיינים בישראל ולהקפיא לאלתר את התכניות לבניית שכונת מגורים ממזרח לנמל אשדוד, אשר זכתה לשם ״פארק לכיש״ ושהיתה אמורה לכלול למעלה מ-3,000 יחידות דיור, קריית ספורט וכן מבנים נוספים בעלי ייעודים שונים בשטח כולל של 617 דונם. נזכיר כי לעתירה הצטרפה חנ״י כמו גם חברת נמל אשדוד. על פי פסק הדין, החלטת הותמ״ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) מיום 10 באפריל 2019 הינה מבוטלת.

 

נזכיר כי אישור תכנית המגורים בסמוך לנמל אשדוד עוררה התקוממות בקרב עובדי הנמל אשר אף ביקשו להכריז על סכסוך עבודה וטענו כי הדבר עשוי לפגוע בפעילות הנמל ולהגביל את פעילותו בתחום החומ״ס, רעש, תאורה, ואיכות אוויר.

 

על פי פסק הדין השופט גד גדעון סבר כי חרף היקפה המשמעותי של התכנית ועל אף תקופת הביצוע הארוכה שלה שעומדת על 15 שנים ״לא נשקלו במסגרתה שיקולים הנוגעים להשפעה העתידית של הנמל על שטח התכנית לרבות התחשבות בהגדלת היקף פעילותו של הנמל בעתיד, ולא נבחנו הדרישות לעניין מרחקי הבטיחות על פי הקריטריונים העדכניים שקבע המשרד להגנת הסביבה״.

 

על פי ספק הדין סבר השופט עוד כי החלטת הותמ״ל עומדת בניגוד גמור לפסק הדין הקודם אשר קבע כי בחינת התכנית על פי הקריטריונים המקלים של מרחקי ההפרדה, המתייחסים למצב קיים, אינה סבירה.

 

יו״ר ועדת הסברה בהתאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״במקום שאלפי ישראלים יופתעו שהדירה שרכשו נמצאת בצמוד לנמל בו מתקיימת פעילות תעשייתית, עדיף לחשוב לפני שמתכננים מתחמי דיור. אמנם המדינה והעירייה לא חשבו על אותם תושבים עתידיים ועל ההשפעה של שכונת מגורים בצמוד לנמל גדול, אבל לפחות בית המשפט תפקד כמבוגר אחראי ומנע את המחדל הצפוי הזה. התאחדות התעשיינים תמשיך להילחם בנחישות כדי לאפשר פיתוח תשתיות שיסייעו לתעשייה ויאפשרו לה לצמוח ולהיות תחרותית כמו שהוכיחה במקרה זה״.

 

נשיא לשכת הספנות, ד״ר יורם זבה, אשר לשכתו ביקשה להצטרף לעתירה כ״ידיד בית המשפט״ אך סורבה לכך על ידי השופט, הגיב לפסק הדין שניתן אתמול ואמר כך: ״הלשכה מאוד שמחה על פסק הדין. נושא זה מחייב בדיקות והתייחסות מעמיקה ורצינית על מנת שלא נעמוד בפני בעיות קשות מאוד בעתיד אחרי שהבתים כבר יעמדו ויחיו בהם זוגות צעירים שרוצים רק חיים שקטים וטובים לעתיד״.