ועדת האיתור תמליץ על יצחק בלומנטל לתפקיד המנכ"ל הקבוע של נמל אשדוד

בלומנטל מכהן מאז 2014 כמנכ"ל הנמל בפועל. בשנה האחרונה רשם הנמל שיפור ברווח התפעולי ועלייה בהכנסות, לצד קביעת שיאים בתפוקות מאז תחילת 2016


11:50 ,18.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום רביעי השבוע אמורה ועדת האיתור שהוקמה מטעם דירקטוריון נמל אשדוד לצורך מציאת מנכ"ל קבוע לחברת הנמל למסור את המלצותיה. כפי שמסתמן, אמורה הוועדה להמליץ על מינויו לתפקיד של מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל.

 

ההמלצה של ועדת האיתור צריכה לקבל את אישור דירקטוריון החברה, ולאחריו גם את אישורם של שרי התחבורה והאוצר.

 

בלומנטל מכהן כמנכ"ל בפועל של חברת הנמל מאז תחילת 2014, בתחילה למינוי לתקופה של שלושה חודשים בלבד, שהוארכה מאז מספר פעמים. זאת לאחר שהוחזר לעבודתו שנה קודם לכן בצו בית דין לעבודה, אליו פנה לאחר שהוחלט להדיחו עקב סכסוכים עם ועד העובדים הקודם, בראשות אלון חסן, ותחת גיבוי של מנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס.

 

מאז נכנס לתפקידו לא היסס סלומנטל לנקוט ביד קשה נגד עיצומי העובדים, כולל, בין השאר, פניות מרובות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בשל שיבושים, וביטולם והוצאתם מחדש של מכרזים לסוורים בנמל, מבלי לאפשר לחברי הוועדה להכניס לעבודה בני משפחה.

 

תחת הנהגתו של בלומנטל רשם נמל אשדוד שיפור ניכר בתפוקות. כך נרשם מאז תחילת השנה שיא בשינוע מכולות בחודש מרץ, עם טיפול ב- 127,171 TEU, שהוביל גם לשיא בטיפול במכולות ברבעון הראשון של השנה, עם טיפול ב-353,277 TEU.

 

בנוסף, בסיכום שנת 2015 רשמה חברת הנמל עלייה בהכנסות, שעמדו על 1.094 מיליארד שקל, עם גידול של 201% ברווח התפעולי, גידול של 40% ברווח הגולמי וגידול של 65% ברווח הכולל, שעמד על 94.8 מיליון שקל.

 

עוד נושא אותו מנסה בלומנטל לקדם, הוא מצבו של הנמל לקראת התחרות העתידית מול נמל הדרום. בחודש מרץ השנה פרסמה חברת נמל אשדוד בקשה לקבלת הצעות (RFI)) לבחירת חברת ייעוץ מובילה בעולם המתמחה בתפעול נמלי ים, במטרה לסייע לצוות פנימי של חברי הנהלת חברת נמל אשדוד לקדם את ההיערכות לתחרות עם הנמל הפרטי שיחל לפעול בשנת 2021.

 

בתגובה נמסר מדירקטוריון חברת נמל אשדוד: "ועדת האיתור למינוי מנכ"ל בחברת נמל אשדוד צפויה להציג את תוצאות הליך האיתור לאישור דירקטוריון החברה בימים הקרובים".