לא חובל גוררת ולא חושף שחיתות

בית הדין הארצי לעבודה דחה את טענתו של עובד נמל אשדוד יובל כהן, שטען כי לא נבחר לתפקיד חובל הגוררת בארבעה מכרזים שונים עקב התנכלויות מצד החברה בגלל היותו חושף שחיתויות


13:35 ,19.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין הארצי לעבודה דחה טענתו של יובל כהן, עובד במחלקת הים של נמל אשדוד, כי לא נבחר לתפקיד חובל גוררת עקב היותו "חושף שחיתויות".

 

כהן ניגש לארבעה מכרזים שהוציא הנמל לתפקיד חובל גוררת, ובכולם בחרו ועדות המכרזים מועמדים אחרים, שהוגדרו כראויים ממנו. על כן הוא עטר לבית הדין, בטענה שהוא "חושף שחיתיות" ובשל כך הוא סובל מהתנכלויות מצד החברה.

 

בית הדין לא מצא ממש בטענות. מתוך פסק הדין: "הניסיונות החוזרים ונשנים של מר כהן להציג עצמו כ'חושף שחיתויות' כשלו כישלון גורף, שעה שנקבע כי טענותיו לא פורטו ולא הוכחו. כלל לא ברור לבית הדין מהן ה'שחיתויות' כביכול שאותן הוא חשף, באיזה בקשר ובאילו נסיבות".

 

בנוסף דחה בית הדין הארצי את בקשתו של כהן למינוי ועדה חיצונית שתבחן את התאמתו לתפקיד חובל גוררת ואת מינוי לתקופה זמנית. בית הדין קבע כי אין כל הצדקה לסטייה מהוראות ההסכמים הקיבוציים המחייבים השתתפות של נציג ההסתדרות, ופסק כי תורכב ועדה בהרכב חדש אשר תדון בעניינו, ושנציג העובדים החבר בה ימונה על ידי ההסתדרות ולא על ידי האיגוד.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שבית הדין הארצי לעבודה דחה את הניסיונות המבישים, החוזרים ונשנים של יובל כהן לפגוע בשמו הטוב של הנמל ועובדיו, תוך הצגתו כחושף שחיתויות, טענה שאין לה אחיזה במציאות וכל כולה מטרתה אחת - קידום ענייניו האישיים. חברת נמל אשדוד פועלת בשקיפות מלאה וקולטת את עובדיה בהליכים מכרזיים בשקיפות ובמקצועיות, ללא משוא פנים, ואינה מתחשבת באף שיקול זר במטרה לבחור את המתאימים ביותר לתפקידים בחברה".