מזג האוויר הסוער: נמלי אשדוד וחיפה נערכים לסערה

נמל חיפה נסגר לכניסת אניות ל-24 השעות הקרובות. רב חובל נמל אשדוד הורה כי עד לסיום הסערה לא יוכנסו אניות גדולות לטעון ולפרוק ברציפים והן תישארנה בלב ים. בזמן הסערה מנופי הנמל יושבתו ויעוגנו לקרקע.


12:04 ,16.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בשל התחזית למזג אוויר סוער שנכנס אתמול בלילה לאזור ישראל נערך נמל אשדוד בצורה מיוחדת על מנת להבטיח את בטיחותן של האניות המגיעות לפרוק ולטעון סחורות ברציפים ואת יתר כלי השיט התפעוליים. על פי התחזית צפויות רוחות ומשבי רוח במהירות של למעלה מ-90 קמ״ש וגלים בגובה של עד 10 מטרים.

 

לאור התחזית למזג אוויר סוער שילווה ברוחות עזות וגלים גבוהים, החלו בנמל בהיערכות. צוותים תפעוליים של הנמל עסקו אמש בהכנסת אניות למחסה, שחרור אניות גדולות שעוגנות ברציפים חזרה ללב ים וקשירת כלי שיט קטנים ברציפים.

 

רב חובל הנמל הורה כי עד לסיום הסערה - ביום חמישי אחה״צ על פי התחזיות - לא יוכנסו אניות גדולות לטעון ולפרוק ברציפים והן תישארנה בלב ים, כאשר הנמל יעמוד עמן בקשר רציף ויענה לכל בקשות הצוותים.

 

עם כניסת מזג האוויר הסוער תבצע מחלקת ים פטרולים בזמן הרוחות החזקות. כמו כן, תימנע כניסה יבשתית לשובר הגלים מאחר וגובה הגלים צפוי להוות סכנה לחיי אדם. בזמן הסערה מנופי הנמל יושבתו ויעוגנו בצורה מיוחדת לקרקע.

 

נמל חיפה: נאסרה כניסת אניות ל-24 השעות הקרובות 

 

מחברת נמל חיפה נמסר הבוקר כי בעקבות מזג האוויר הסוער נמל חיפה נסגר לכניסת אניות ם-24 השעות הבאות. הפלגות (יציאת) אניות על פי שיקול דעת הנתב ובכפוף למזג האוויר ומצב הים.