נדחתה תביעת עובד בנמל אשדוד להחלת חוק עבודה ומנוחה

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דחה את תביעתו של אופיר בר כנגד חברת נמל אשדוד תוך חיובו בהוצאות משפט משמעותיות בסך של 25,000 שקלים. זאת בטענה שהתביעה מקעקעת הסכמות קיבוציות במחלקת ים


11:57 ,25.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה היום את תביעתו של עובד מחלקת ים בנמל אשדוד, חובל הגוררת אופיר בר, להחיל עליו את חוק שעות עבודה ומנוחה, וקבע כי משמעות התביעה היא קעקוע כל ההסכמות הקיבוציות עליהן מושתתים יחסי העבודה של מחלקת הים בחברה.

 

בדוברות הנמל ציינו שהתביעה, שכאמור נדחתה, נעשתה לאחר שההסכמים הקיבוציים נחתמו על סמך הכרעת הממונה על יחסי עבודה שניתנה לפני עשרות שנים, אשר עיגנה את אי תחולת חוק שעות עבודה ומנוחה על עובדי מחלקת ים.

 

בית הדין קיבל את כל טענות נמל אשדוד ואימץ את הנימוקים לדחיית התביעה שהועלו על ידי פרקליטי הנמל. בין נימוקי בית הדין התייחסות נרחבת לכך שמדובר בהסכמים קיבוציים בני למעלה מ-50 שנה אשר הסתמכו על כך שעובדי מחלקת ים הם "יורדי ים" וחוק שעות עבודה ומנוחה אינו חל עליהם. אין להתערב בהסכמות אלה עליהן הסתמכו הצדדים ליחסי העבודה הקיבוציים.

 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי בית הדין הסתמך על פסיקת בית המשפט העליון שדחה ניסיונות ליהנות מכל העולמות וראה בהם חוסר תום לב. עפ״י דובר החברה, מדובר בשיהוי ניכר מצד עובד שנהנה מזה עשרות בשנים מפירות ההסכם הקיבוצי וכעת מנסה להתנכר לבסיס המשפטי עליהם הושגו. הפסיקה כבר קבעה שחובלים כדוגמת התובע הם "יורדי ים" ויש דוגמאות לכך ממקרים דומים.

 

לנוכח מסקנות בית הדין ומורת רוחו מהתנהלותו של התובע, נקבע כי עליו לשלם לנמל אשדוד את הוצאות המשפט בסכום של 25 אלף שקלים.

 

את נמל אשדוד ייצגו בבית הדין עו"ד יעקב מלישקביץ' ועו"ד טל מדר ממשרד עו"ד נ. פינברג