נמל אשדוד: אניית קרב אמריקאית לראשונה מזה 20 שנה

המשחתת USS Ross היא חלק מהצי השישי של חיל הים האמריקני. יו״ר נמל אשדוד, הוזמן בכור: ״אנו שואפים לחזק את הקשרים עם חיל הים האמריקני. לישראל ולארה״ב אינטרסים משותפים באזור, לכן טבעי שספינות נוספות יעגנו באשדוד בקרוב״


13:16 ,08.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל אשדוד נמסר כי היום, מעט לפני שעת הצהריים, הגיעה המשחתת USS Ross לנמל אשדוד. מדובר במשחתת של הצי ה-6 בחיל הים האמריקאי ועל סיפונה כ-400 קצינות וקצינים, חיילות וחיילים. מדובר באניית הקרב האמריקאית הראשונה שעוגנת באשדוד ב-19 השנים האחרונות. למעשה, מאז 1999, אניית קרב מחיל הים האמריקני, לא הגיעה לרציפי נמל אשדוד.

 

המשחתת USS Ross, היא חלק מהצי השישי של חיל הים האמריקני. במהלך ביקורה, המלחים של USS Ross יבקרו במקומות שונים בישראל וישתתפו בפרויקט לחיזוק הקשר עם תושבי אשדוד.

 

ביום חמישי הקרוב שגרירות ארצות הברית בישראל תערוך אירוע מיוחד לציון יום ההולדת ה-243 של חיל הים האמריקני.

 

יושבת ראש חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, ציינה כי חזרתן של ספינות חיל הים האמריקני לנמל אשדוד מסמלת את עומק היחסים בין ישראל וארצות הברית. הוזמן בכור ציינה כי ״זהו רגע היסטורי חשוב לנמל אשדוד, שמארח בשמחה את שותפינו מארצות הברית ושואף לחזק את הקשרים שלנו עם חיל הים האמריקני.

 

״לישראל ולארצות הברית יש אינטרסים משותפים באזור זה, לכן טבעי שנארח עוד ועוד ספינות מארצות הברית בנמל אשדוד בעתיד הקרוב. בשל המיקום הגיאוגרפי של נמל אשדוד, הוא לא רק השער הכלכלי של ישראל, אלא גם נקודת מעבר אסטרטגית וגיאופוליטית של החלק מזרחי של הים התיכון״.