נמל אשדוד: בית הדין הורה לעובדים להימנע מהפרעות

ניתן צו ארעי המורה להסתדרות ולוועדי סקטור מינהל וסקטור מנהלי עבודה תפעול להימנע מכל הפרעה או שיבוש בעבודה השוטפת. דיון בנושא יתקיים מחר


10:50 ,12.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לפנייתה של חברת נמל אשדוד לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע עם בקשה לצו מניעה נגד עובדי סקטור מנהל וסקטור מנהלי עבודה בתפעול, הורה בית הדין לעובדים להימנע מכל הפרעה או שיבוש בעבודה השוטפת כפי שהתקיימה עד עתה. בית הדין הורה על דיון בנושא שיתקיים מחר (שני), 13 בינואר, בשעה 11 בבוקר.  

 

כזכור, לטענת חברת נמל אשדוד ביום חמישי בבוקר החלו העובדים בסקטור מינהל וסקטור מנהלי עבודה לנקוט בשיבושי עבודה בלתי חוקיים, וזאת ללא מתן הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה.

 

על פי הודעת חברת נמל אשדוד, במסגרת זו, הנחתה יו״ר ועד עובדי סקטור מנהל את עובדי יחידת ה-TOS להפסיק באופן מוחלט את פעולת המערכת הממוחשבת בכל הקשור לפריקה וטעינה של כל המכולות הריקות בשטחי האחסנה בגובה 4-5 מכולות. מאחר שכל המכולות הריקות בשטחי האחסנה מאוחסנות בגובה 4-5, המשמעות המיידית השל שיבושי העבודה במסגרת זו הינה כי החל מחמישי בבוקר נעצרה לחלוטין עבודת הטעינה והפריקה של המכולות הריקות. עוד נמסר מחברת נמל אשדוד כי משמעות ההנחייה הנוגעת למכולות הריקות בעלת השלכות על כ-38% מכלל נפח עבודת פריקת וטעינת העבודות בנמל.

 

בנוסף, טענה חברת נמל אשדוד בפני בית הדין כי עובדי סקטור מינהל המשמשים בתפקיד ׳מקדמים׳ בשער הכניסה לנמל, משבשים אף הם את עבודתם, וזאת בהוראת יו״ר הוועד. כך, אחראי משמרת מקדמים מסרבים לאשר את הזמנות העבודה של הכנסה או הוצאת מכולות מהנמל ואליו במערכת זימון התורים הממוחשבת בין השעה 20:00 ועד השעה 6:00 בבוקר, ומסרבים לטפל גם באופן ידני. משמעות הדבר היא שכל המשאיות המגיעות לנמל או מבקשות לצאת ממנו בין השעות בין השעות שהוזכרו, אינן יכולות להיכנס או לצאת משטח הנמל. 

 

השיבושים משפיעים באופן ישיר גם על עבודת עובדי סקטור תפעול/ציוד מכני המשובצים לעבודה במסגרת פריקה וטעינה של מכולות ריקות.