נמל אשדוד: העובדים יחזרו לעבודה רגילה

ממכתב ששלח אמש אבי אדרי ליצחק בומנטל, עולה כי התקבלו הסכמות בין העובדים וההנהלה בנוגע לחלוקת בונוסים, קנסות, רישום לעבודה בשעות נוספות ועוד. אבי אדרי: אין ולא היו עיצומים, הפגיעה במנופאים תוקנה, הם יירשמו לשעות נוספות והתפוקה תעלה


09:51 ,01.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות מכתב ששלח אתמול אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, למנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, מסתמן כי התקבלו הסכמות בין העובדים להנהלה וכי העובדים יחזרו לעבודה רגילה בנמל. 

 

מהמכתב עולה כי בעקבות שיחות ועידה שהתקיימו בימים האחרונים בין בלומנטל לבין אבי אדרי ויו״ר ועד ציוד מכאני, עמית שרף, התקבלו מספר הסכמות בין הצדדים בנוגע לחלוקת בונוסים, קנסות, רישום לעבודה בשעות נוספות ועוד. המשמעות הנובעת מסעיף רישום לעבודה בשעות נוספות היא כי המנופאים יירשמו לעבודה בשעות נוספות כבעבר.

 

לטענת אבי אדרי ״אין ולא היו עיצומים. המנופאים בנמל לא נרשמו לשעות נוספות בשל הפגיעה בבונוס שלהם. היות שהפגיעה תוקנה הם יירשמו לשעות נוספות ובכך התפוקה תעלה״.

 

מהמכתב עולה כי סעיף חלוקת בונוסים מפרט כי עובדים שהכנסתם עברה את שכר המנכ״ל אך הכנסתם במשרה של 100% נמוכה מ-40,000 שקל בשנת 2014 או בשנת 2015, יהיו זכאים לקבל בונוס מלא בגין כל שנה בהתאם לדירוג שניתן להם וכי חישוב הזכאות ייעשה עבור כל שנה בנפרד. סכום זה יהיה סופי וההסתדרות תסדיר זאת מול הסקטורים האחרים בנמל.

 

עוד עולה מהמכתב כי עובדים אשר היו מעורבים ״באירוע איכות סביבה״ אשר טיבו לא פורט, ויימצאו אשמים בתפקוד לקוי על ידי ועדת הבירורים, יתנדבו למשך שלושה חודשים, בזמנם הפנוי, בחלוקת מזון למשפחות נזקקות, וכל זאת כהמרה לעונש כספי.

 

נושא נוסף אשר הטריד מאוד את העובדים זכה לביטוי אף הוא בקרב ההסכמות - נושא הקנסות. מהמכתב עולה כי עובדים שלגביהם התקיים בירור משמעתי ונקבעו להם קנסות בגובה של 5,000 שקל הרי שהקנס ישתנה, ויעמוד על 50 שעות פרמיה ו-5,000 שקל על תנאי למשך 18 חודשים. 

 

האם ייתכן כי המכתב החריף שכתב פורום המשתמשים בנמלים לשרי התחבורה, האוצר והכלכלה תרם להבנות שהושגו לאחרונה בין העובדים וההנהלה? לא נדע זאת לעולם, אך בשיחה עם ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית ויו״ר פורום משתמשי הנמלים, הוא ציין כי הוא ״מברך על ההסכם, מקווה שזה באמת יתממש כמו שצריך, שיחזרו לעבודה בתפוקה מלאה, ויעשו את כל מה שצריך לעשות על מנת שהנמל יחזור לתת שירות מלא״.