נמל אשדוד: התקדמות בתכנית האסטרטגית עם השלמת פרויקטים משמעותיים

מחלקת הרכש מסיימת בימים אלה שורה של פרויקטים משמעותיים במסגרת התכנית האסטרטגית של הנמל כגון חכירת הגוררת ״אשדוד״, סיום המכרז למערכת בילינג משודרגת והמכרז לאספקת סולר, מערכת תדלוק ותחזוקת ציוד


14:37 ,26.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל אשדוד נמסר כי מחלקת רכש בנמל אשדוד מסיימת בימים אלה שורה של פרויקטים ותהליכי עבודה, במסגרת התכנית האסטרטגית של נמל אשדוד. מחלקת הרכש סיימה לעבוד בימים אלה על פרויקט חכירת הגוררת ״אשדוד״, הכרזה על זוכה במכרז למערכת בילינג משופרת וכן סיום המכרז לאספקת סולר, מערכות תדלוק ותחזוקת ציוד.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ב-3 באוקטובר נחתם חוזה עם חברת Tripmare S.p.A לחכירת הגוררת "אשדוד". הגוררת פועלת בשיטת הנעה שמתאימה לנמלים צפופים ומסוגלת לגרור ולדחוף אוניות ענק באורך 300 מטר ומעלה. הגוררת "אשדוד" תתווסף לצי הגוררות של חברת הנמל הכולל גם את הגוררת "אריה", שהינה גוררת בעלת נתונים דומים וזאת כחלק מהיערכות חברת הנמל לתחרות. אספקת הגוררת מתוכננת לפברואר 2018. ההתקשרות לחכירת הגוררת הינה לתקופה של עד 5 שנים, כאשר במהלך תקופה זו תהא לחברת הנמל האופציה לרכוש את הגוררת.

 

עוד נמסר מחברת הנמל על סיום המכרז להקמת מערכת בילינג משודרגת לנמל. חברת למ אריקסון ישראל בע"מ, נציגת חברת אריקסון העולמית בישראל, זכתה במכרז לאספקה, אפיון, פיתוח, הקמה, הטמעה ותחזוקה של מערכת בילינג עבור חברת נמל אשדוד. מערכת הבילינג הינה חלק מתהליך שחרור המטענים בנמל ומחייבת התחשבנות בילינג בזמן אמת מול לקוחות הנמל השונים וכחלק מתהליכים תפעוליים שונים.  החוזה נחתם החודש כאשר משך הפרויקט המוערך הינו כשנתיים.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי המערכת החדשה שמה את הלקוח במרכז ומאפשרת ליישם את ההסכמים מולו באופן מהיר וגמיש ומאפשרת לבחון את כלל הפעילות הפיננסית מולו באופן מרוכז. המערכת תקדם את המטרות העסקיות של הנמל להגדלת היקפי הפעילות, תייעל את תהליכי הפקת החיובים ויישום ההסכמים וההנחות המסחריות, ותשפר את השירות ללקוח בהיבטים של שקיפות ונגישות המידע על נתוני החיוב ומבנה החשבונית. מערכת הבילינג מחוברת בעשרות ממשקים למערכות תפעוליות, מערכות פיננסיות ומערכות אחרות נוספות.

 

בנוסף, מחלקת הרכש של נמל אשדוד סיימה את המכרז לאספקת סולר, מערכת תדלוק ותחזוקת ציוד - חברת פז זכתה לאחרונה במכרז לאספקת סולר, מערכת תדלוק ותחזוקת ציוד לאחר שהשיגה את הציון (איכות + מחיר) הגבוה ביותר. חברת נמל אשדוד מפעילה באמצעות סולר כלי שייט וכלים תפעוליים. התדלוק מתבצע בתחנת הדלק הנמלית ובאמצעות מיכליות. במסגרת המכרז נדרש הזוכה לשדרג את המערכת ממוחשבת לאספקת הדלק וזאת על מנת לשפר השירות ללקוחות הפנימיים של תחנת הדלק הנמלית. יחד עם שיפור השירות והרחבת השירותים תוצאות המכרז הביאו לחסכון כספי ולהפחתת עלויות.