נמל אשדוד: טענות בקרב המשתמשים הימיים על ציוד מקולקל ומחסור בכ״א

לקוחות נמל אשדוד מלינים על התדרדרות משמעותית בכל השירותים של נמל אשדוד, דבר שגורם להם לעלויות נוספות ולנזקים. נשיא לשכת הספנות: אניות החלון משאירות מכולות ריקות ואף מכולות ייצוא על הרציף


09:41 ,27.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי משתמשים רבים בשירותי נמל אשדוד מלינים בשבועיים האחרונים על התדרדרות משמעותית בכל השירותים של נמל אשדוד. נשמעו טענות על ציוד מקולקל רב, מנופים שאינם עובדים ומחסור מתמשך וחריף בכ״א. כל אלו מובילים בהכרח לעלויות ונזקים רבים ללקוחות.

 

נזכיר כי לפני שבועיים בדיוק הכריז פיקוד העורף כי מקומות עבודה חיוניים בלבד יפעלו, וזאת בשל פעולה שביצעו כוחות הביטחון ברצועת עזה, ועובדי חברת נמל אשדוד זכו בתקופה מתוחה זו לשבחים רבים מצד לשכת הספנות על עבודתם, ועל התייצבותם לעבודה שהינו מפעל חיוני, הגם במתכונת חירום.

 

נשיא לשכת הספנות, ד״ר יורם זבה, הגיב לדברים וציין כי ״אכן, המצב גרוע מאוד. דווקא בזמן חירום העבודה התנהלה כיאות מבחינת התפוקות ליד או לעובד. כרגע אנו נמצאים כבר בערך שבועיים שבהן עומדות בחוץ דרך קבע 10-15 אניות, אניות החלון לא מספיקות לסיים את הכמות המתוכננת ומשאירות מכולות ריקות מאחור, ובמקרים אחדים הושארו גם מכולות יצוא מלאות. אניות מטען כללי נשארות בנמל בממוצע שבועיים ו׳מישהו׳ משלם סכומים ניכרים עבור תופעות שליליות אלו״.

 

ד״ר זבה הוסיף כי: ״פנינו כבר לפני יותר משנה לוועדת התעריפים הממשלתית והצענו נוסחה שתגרום לכך שהנמל לא יגבה הוצאות אחסון ומינגש כאשר הדבר נובע משיבושים ניכרים בשירות. חוץ מסימפטיה ושיחות לא מחייבות לא זכינו לשום תגובה עניינית. מעניין לציין שבשיחות היומיות שאנו מנהלים עם הנמל קיבלנו תחזית אופטימית יותר המדברת על ירידה חדה של מספר האניות הממתינות החל מהיום. לגבי המנופים המקולקלים עדיין אין פריצת דרך.

 

״אני מוכרח לציין בתסכול רב שפה ושם אני שומע שעלינו לחכות בסבלנות עד לכניסת התחרות עוד שנה וחצי ושלפני כן המצב לא ישתנה לטובה. אני חושב שמבחינות רבות דעה כזו לא תואמת לחלוטין את השכל הישר״.