נמל אשדוד יוצא למכרז בינלאומי לבחירת יועצים למערך נמלים ותפעולם

היציאה למכרז במטרה לסייע לצוותי הנמל לקדם את ההערכות לתחרות עם הנמל הפרטי ואת תכנון והקמת התשתיות בנמל


11:20 ,01.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד יוצאת למכרז בינלאומי לבחירת חברת ייעוץ מובילה בעולם, המתמחה בתפעול נמלים.

 

במסגרת ההערכות לתחרות עם הנמל הפרטי, שיחל לפעול בשנת 2021, מינה מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל צוות מקצועי המורכב מחברי הנהלת הנמל ומהנדסים, שיסתייע  ביועצים  בינלאומיים בתחום מערך הנמלים ותפעולם. הצוות, בראשותו של בלומנטל, הוקם בהמשך להסכם שגובש בחודש שעבר בין המדינה לעובדים, אשר סיכם את עקרונות התחרות מול הנמל החדש. הצוות יעסוק ויקדם את ההערכות, תכנון והקמת התשתיות של נמל אשדוד לקראת התחרות.

 

בין התשתיות העתידיות, שעלותן מאות מיליוני שקלים: תכנון העמקת בריכת הנמל ברציפים 21-23 כהיערכות לקליטת  אניות  גדולות; הגבהת והארכת המנופים ברציף 23; רכישת מנופים לרציף 21; הצטיידות בסימולטור מנופים לטובת הכשרה והתמקצעות המנופאים בחברה ושיפור התפוקות; תכנון מסוע לפריקת אוניות ומוצרי גרעינים; בחינת מחדש של המערך התפעולי של הנמל בהיבט שימושי הרציפים; תכנון הקמת מתקן לאיחסון כלי רכב מיובאים; רכישה והצטיידות של מתקני פריקה ירוקים לתפזורות.

 

יצוין כי חברת נמל אשדוד פתחה את שנת 2016 בצורה מוצלחת. נתוני ינואר מצביעים על עלייה בפעילות ובהכנסות לעומת ינואר 2015, כשההכנסות הסתכמו ב-92 מיליון שקל לעומת -72 מיליון שקל בינואר 2015, עלייה של 27%.

 

העלייה בהכנסות נובעת מגידול בפעילות: גידול של 17.3% בשינוע מכולות, גידול של 20.7% בשינוע מטען כללי וגידול ממוצע של 7% בסך כל המטענים ששינע הנמל. למרות העלייה בפעילות, זמני המתנת אוניות התקצרו, עם קיטון של 5.6% בשהייה ממוצעת של אוניית מכולה בנמל וקיטון של 8.5% בזמן ההמתנה הממוצע לאוניית מכולה.

 

בלומנטל: "שנת 2016 נפתחה במגמת גידול במרבית מגזרי הפעילות של החברה. אני פועל כי מגמה זו, שהחלה בחודש ינואר, תימשך לאורך כל השנה, דבר שצפוי להגדיל בצורה משמעותית את רווחי החברה, על מנת להכין את הנמל לתחרות המתגברת בין נמלי ישראל. הקיטון בזמני ההמתנה והשהייה למרות הגידול בפעילות הן בראש ובראשונה בזכות עובדי הנמל, שעובדים בחריצות וביעילות מרשימה, וכן הודות לטכנולוגיות החדשות שהטמענו בנמל בשנת 2015. השיפורים הטכנולוגיים יימשכו גם בשנת 2016".