נמל אשדוד: עובדי סקטור ציוד מכני גרמו לעיצומים פראיים

עובדי סקטור ציוד מכני בנמל אשדוד הכריזו על עיצומים פראיים החל מליל אמש בנמל אשדוד. הנהלת נמל אשדוד לביה"ד האזורי לעבודה: יש להורות על צו מניעה וחזרה לעבודה מלאה ותקינה בנמל. יו״ר ועד ציוד מכאני מכחיש וטוען: אין עיצומים


13:57 ,27.10.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי סקטור ציוד מכני בנמל אשדוד הכריזו על עיצומים פראיים החל מליל אמש בנמל אשדוד. הנהלת נמל אשדוד פנתה הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע על מנת לקבל סעדים זמנים בהולים בעקבות העיצומים. הנהלת הנמל מבקשת מביה"ד האזורי לעבודה להורות על צו מניעה וחזרה לעבודה מלאה ותקינה בנמל.

 

ככל הידוע, עובדי סקטור ציוד מכני הפסיקו, באופן חד צדדי ובריוני, על פי ההנהלה, לבצע שעות עבודה נוספות כפי שהם מחויבים במסגרת הסכמי העבודה.

 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר כי הם רואים בחומרה רבה את הוראת סקטור ציוד מכני שלא לבצע שעות נוספות באופן חד צדדי ובלתי חוקי. דובר החברה ציין כי מדובר בעיצומים פראיים הנובעים מכך שהנהלת נמל אשדוד עדכנה את העובדים שבכוונתה לנכות משכרם הפרשים בגין עיצומים ושביתות קודמות, כפי שנקבע על ידי בית הדין לעבודה במסגרת החלטות "שכר ראוי".


״עובדי סקטור ציוד מכני פועלים באופן חסר אחריות ונוקטים בעיצומים פראיים ובכך גורמים לשיבושים והאטה בקצב עבודת הנמל ולנזקים חמורים הן לצדדים שלישיים והן לכלל המשק, ובתוך כך פגיעה קשה במוניטין הנמל. הנהלת הנמל קוראת להפסקת העיצומים הפראיים הננקטים ולחזרה לעבודה סדירה בתפוקה מלאה בנמל״.

 

מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר כי הנהלת הנמל מכבדת את ההידברות מול ועדי העובדים בנמל ופועלת לפתור כל סכסוך עבודה בדרך שכזו. "הנהלת הנמל נאלצה לעשות שימוש בצעדים משפטיים על מנת להשיב את העבודה לסדרה לאלתר ולקיים רציפות תפעולית ושירות ראוי ללקוחות".

 

בתגובה לדברים אמר שי בן-סימון, יו"ר ועד עובדי ציוד מכאני בנמל אשדוד, כי "במקום לנקוט בשיתוף פעולה עם וועד העובדים ולקדם את יחסי העבודה, ממשיכה ההנהלה במדיניות של עימותים חסרי תכלית ושימוש בטענות סרק על עיצומים כביכול שאינם מתקיימים במציאות".