נמל אשדוד: שני חברי ועד צ״מ התפטרו מתפקידם

זאת לאחר שאבי אבן חיים ואבישי אברמוביץ׳ הושעו מתפקידם על ידי הסתדרות העובדים בסוף ספטמבר. אבי אדרי: ״ניסיון שקוף להתחמק מהחלטת ועדת המשמעת בעניינם״. אבישי אברמוביץ׳: לא מוכן להיות שותף להסכם שנוגד את העקרונות שהבטחתי


14:13 ,09.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר ששני חברי ועד ציוד מכני – אבישי אברמוביץ׳ ואבי אבן חיים (בבטו) הושעו על ידי הסתדרות העובדים בסוף חודש ספטמבר הודיעו היום השניים על התפטרותם מוועד ציוד מכני.

 

אבי אדרי, יו״ר אגף תחבורה בהסתדרות, אמר כי ״מדובר בניסיון שקוף להתחמק מהחלטת ועדת המשמעת בעניינם. העובדות הראו מעל לכל ספק את מעורבותם בפגיעה בהסתדרות ובהתנהלותם שהיוותה קרקע פוריה להעברת עובדי נמל לארגון מתחרה. מי שטוען אחרת, לא מתפטר מוועד העובדים ומגן על צדקתו.

 

״לצערי מדובר בחברי ועד שאיבדו את דרכם הן בייצוג עובדים והן בייצוג ההסתדרות בנמל. אנחנו נמשיך לעשות את העבודה במקצועיות ועם המון אהבה, ונביא הסכם מצוין לעובדי נמל אשדוד כפי שעשינו עם עובדי נמל חיפה.

 

נזכיר כי הסיבה להשעייה, על פי מכתב שהוציא יו״ר ההסתדרות לעובדים בחודש ספטמבר, היא ניסיונותיהם של אבן חיים ואברמוביץ׳ לשכנע עובדים אחרים לעבור ולהתפקד בהסתדרות הלאומית, כמו גם נסיונותיהם להכשיל את הסכם הרפורמה המתגבש.

 

בר דוד ציין במכתבו כי שלושת חברי הוועד האחרים בוועד ציוד מכני – עמית שרף, דוד אמויאל וערן אואט- התלוננו על התנהלותם של אבן חיים ושל אברמוביץ׳. לטענתם, אבן חיים כינה בפוסטים בפייסבוק את ההסתדרות החדשה ״ארגון פשיעה בישראל״ ואת הסכם הרפורמה המתגבש ״רפורמה כושלת״.

 

אבי אבן חיים אמר בתגובה: ״קשה לי עם הסכם הרפורמה. נכון שאני זה שהבאתי במאבק את ה-10 שנים הגנה והתוספת של  רציף 25 אם נצא להפרטה וגם הבטחה של כ״ץ שתישאר מחלקת ים בנמל, ונחתם ליו״רים על הראש. לדעתי, יכולנו לשמור יותר על העובדים ועל הנכסים שלקחו לנו״.

 

אבישי אברמוביץ׳ כתב בהודעה לעובדים כי: ״מהיום הראשון שנבחרתי לכהן בוועד העובדים ראיתי לנגד עיני אך ורק את טובת העובדים. פעלתי למען המחלקה בפרט ולמען כלל הנמל ימים כלילות, ועשיתי כל שביכולתי בכדי לשמור, להגן ולקדם את האינטרסים של מחלקתנו. לצערי הרב, נתקלתי בגורמים שהדבר היחיד שמעסיק אותם זה רק טובתם האישית בלבד ולא טובת עובדי הנמל, והאינטרס הצר והאישי שלהם קודם לאינטרס המחלקתי והנמלי. אני יודע ולצערי גם שאר נבחרי ציבור העובדים בכלל המחלקות יודעים שההסכם הזה לא טוב לנו. אני לא מוכן להיות שותף להסכם שנוגד את העקרונות שהבטחתי אני ושאר נבחרי ציבור העובדים. הבטחות צריך לקיים.

 

״אני וחברי אבי אבן חיים לא מוזמנים לדיונים בידיעת הסתדרות העובדים. הם מסתירים דברים מאיתנו אישית ומסתירים מכולנו. בראשית השבוע זומנו לשימוע בבית הדין של ההסתדרות. מטרת השימוע היתה להשעות אותנו מחברות בוועד העובדים. הם לא משעים אותי ואת אבי – הם משעים את רוב עובדי המחלקה שבחרו אותנו ותומכים בנו לייצג אותם. הואשמנו ב-15 סעיפים שונים ומנותקים מהמציאות. כל הסעיפים נמחקו פרט לסעיף 1 - לייק לפוסט בפייסבוק. הגנה לעובדי דור ב׳? ביטחון תעסוקתי? פרישה לעובדי דור א׳? הפעלת רציף 24/25? לא מעניין. לייק בפייסבוק – זה מה שמעסיק אותם.

 

״אחרי תקופה לא פשוטה החלטתי להתפטר מתפקידי בוועד העובדים. לצערי אני לא יכול לייצג אתכם עם הצוות הקיים שנבחר לכהן בוועד״.