עובדי חנ״י נרתמו לנקות את חוף הים באשדוד

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, ביחד עם עשרות עובדים ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה ואגף החופים בעיריית אשדוד הגיעו לרצועת הים, שנמצאת באחזקת חנ״י, וניקו את החוף מנזקי הזפת


07:59 ,25.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי חברת נמלי ישראל נרתמו השבוע לקחת חלק בפעילות לניקוי חוף הים הצפוני באשדוד, מצפון לנמל הדרום, בעקבות אסון הזפת.

 

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, ביחד עם עשרות עובדים ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה ואגף החופים בעיריית אשדוד הגיעו לרצועת הים, שנמצאת באחזקת חנ״י, וניקו את החוף מנזקי הזפת.

 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התייחסה אתמול לאירוע ואמרה כי ״״האירוע הסביבתי החמור מהווה קריאת השכמה לכולנו להאיץ את השימוש באנרגיות מתחדשות וחלופיות ולזנוח את השימוש בדלקים פוסיליים מזהמים. אם לא נעשה זאת בהקדם - נגדיל את הסיכון לאירועים נוספים בעתיד״.

 

השרה מהמשרד להגנ״ס הוסיפה כי ״מדובר בחקירה מאוד מורכבת שרובה מתקיימת מחוץ לשטחי מדינת ישראל. מכיוון שאין לנו סמכות חוקית לעצור אניות מחוץ לשטח הימי שלנו, אנחנו משתפים פעולה עם גורמים בין-לאומיים בנושא״.

 

״הקושי העיקרי הוא לנקות את החופים הסלעיים. כדי להצליח במשימה, אנחנו עורכים היום ניסוי בחופי ראש הנקרה עם חומר מיוחד שהשגנו. מהתייעצות עם גורמים בינלאומיים, אנחנו יודעים שהחומר יעיל כנגד נפט גולמי, ואנחנו בודקים ממש עכשיו אם הוא יעיל כנגד הזפת. במידה והניסוי יצליח – אנחנו נוכל לעבור מניקוי ידני של הסלעים לשיטות מתקדמות שיעזרו בהסרה מהירה של החומר.

 

״האסון שנגרם ללווייתן, לצבים ולבעלי הכנף שניזוקו כתוצאה מהזפת קורעים את הלב. אנחנו נעשה הכל כדי שהאחראיים לכך ישלמו את המחיר. אני מודה לאלפי המתנדבים, לחיילי צה״ל לאנשי רשות הטבע והגנים ועמותת אקואושן על כך שהתגייסו למשימה״.