שיבושים באשדוד, ההנהלה פנתה לבית הדין

בעקבות שיבושי פתע של עובדי סקטור המינהל הושבתה אתמול הפעילות בחדר ה-TOS ונגרמו שיבושים בעבודת הנמל. חברת נמל אשדוד: אירוע בלתי נסבל, העבודה הושבתה לסך של 9 שעות וכ-1,600 מכולות לא טופלו


13:10 ,07.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד פנתה הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה לנקוט בסעדים דחופים ולהוציא צווים שיורו לעובדי סקטור המנהל בנמל להפסיק את שיבושי העבודה בהם הם נוקטים. על פי הפנייה, הבקשה נוגעת לכלל העובדים בסקטור מינהל (שירותי תפעול) הכוללים בסך הכל כ-300 עובדים - עובדים אשר אחראים על כל הפעילות האדמיניסטרטיבית בנמל אשדוד ובין היתר על פעילות מערכת ה-TOS. על פי הפנייה לבית הדין, ללא עבודתם של עובדים אלה לא יכול הנמל לתפקד והוא צפוי להיות משותק לחלוטין.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי בהמשך לשיבושי העבודה שננקטו לאחרונה, אתמול, במהלך משמרת הבוקר של העבודה, הורה ועד עובדי המנהל בנמל אשדוד לעובדים לפתוח בעיצומי פתע ולהשבית את פעילות מערכת ה-TOS. כתוצאה מכך נגרמו במהלך אתמול והבוקר שיבושים בשירות ללקוחות ובעבודה התפעולית של הנמל.

 

בפנייה של חברת נמל אשדוד לבית הדין לעבודה צויין כי העובדים משביתים את חדר ה-TOS, זאת על ידי חסימת הפקודות הממוחשבות המועברות לכלים השונים ותחנות העבודה השונות המטפלים במכולות - גוררים, מנופי שער, שערי הנמל. העיצומים ננקטים במקוטע, כך שהעובדים עוצרים ומחדשים את העבודה בכל פעם למספר שעות. מחברת הנמל נמסר כי חזרת העבודה לתיקנה לאחר כל חסימת פקודות אורכת כרבע שעה. ״במילים פשוטות״, כותבת חברת נמל אשדוד לבית הדין, ״עובדי המינהל סוגרים ופותחים את השאלטר כאוות נפשם, תוך גרימת סבל ונזקים חמורים לבאים בשערי הנמל״.

 

עוד נמסר מחברת נמל אשדוד כי בין היתר נגרמים עיכובים משמעותיים בשירות למשאיות ההובלה של המכולות ולאניות הנכנסות לרציפי הפריקה והטעינה. סך הכל, טוענת חברת נמל אשדוד כי אתמול הושבתה העבודה במהלך משמרות א׳, ב׳, וג׳ לסך מצטבר של 9 שעות עבודה וכתוצאה מכך לא טופלו כ-1,600 מכולות שהיו אמורות להיות מטופלות במהלך משמרות אלו.

 

מנמל אשדוד נמסר: ״הנהלת הנמל פועלת על מנת להשיב את העבודה לסדרה ובתפוקה מלאה. אנו רואים בשיבוש פעילות הנמל והשירות ללקוחות כאירוע בלתי נסבל, ולכן ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להשיב את העבודה לסדרה ובתפוקה מלאה״.