נמל ג׳ובייל: ייצוא של 5.4 מיליון טון סחורות באפריל

הנמל הסעודי שלחופי הים האדום רשם יצוא של 47 סוגי מוצרי נפט מזוקקים ופטרוכימיים שונים, בנוסף לגופרית וברזל גולמי. הנמל נחשב לאחד משערי הממלכה החשובים ליצוא מוצרי תעשיית הנפט


10:13 ,20.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך חודש אפריל 2020, נרשם מנמל התעשייה הסעודי ע״ש המלך פהד בג׳ובייל שעל חופי הים האדום ייצוא של 47 סוגי מוצרי נפט מזוקקים ופטרוכימיים שונים, בנוסף לגופרית וברזל גולמי. בסך הכל הכמות המיוצאת הגיעה ל- 5.4 מיליון טון, באמצעות 152 אניות בקיבולת שונה.

 

הנמל רשם במהלך החודש הנ״ל גם צמיחה ביצוא הדשן התעשייתי (אוריאה) שהסתכם ב- 157 אלף טון, עלייה של 51% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

בין מוצרי היצוא החשובים מנמל המלך פהד במהלך החודש שעבר דיזל בסך כולל של 900 אלף טון, דשן בכמות של 460 אלף טון, למתנול במשקל כולל של 400 אלף טון וכן קרוסין גם כן במשקל כולל של 400 אלף טון.

 

נמל התעשייה המלך פהד בג׳ובייל מנוהל על ידי רשות הנמלים הכללית של סעודיה, ונחשב לאחד משערי הממלכה החשובים ליצוא מוצרי תעשיית הנפט בצד המזרחי של הממלכה. בנמל כל הציוד והמתקנים הדרושים לטיפול בחומרים נוזליים ותפזורת מכל הסוגים, בנוסף לטיפול במוצרי נפט מזוקקים, מוצרים מתעשיית הפטרוכימיה, גופרית, פחם, ברזל גז נוזלי, וזאת בנוסף לחומרי בנייה תעשייתיים כבדים הדרושים למפעלים באזור התעשייה.