נמל חיפה: הליכים אישיים נגד העובדים; נמל אשדוד: בקשה לביזיון החלטת בית הדין

חברות הנמל מקשיחות עמדות במאבק מול העובדים: בחיפה נשלחו הודעות טקסט לכלל העובדים ובהם אזהרה לשוב לעבודה, או לעמוד בפני הליכים; באשדוד מבקשים מבית הדין לחייב את העובדים אישית בהוצאות משפט


14:33 ,28.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (בצהרים) שלחה חברת נמל חיפה הודעת טקסט (אס. אמ. אס) לטלפונים סלולריים של כלל עובדי הנמל, ובה הודיע להם שבמידה ולא יחזרו מיידית לעבודה סדירה, בהתאם להחלטת בית הדיו האזורי לעבודה בחיפה, יינקטו נגדם הליכים אישיים, לפי פקודת ביזיון בית המשפט.

 

בנוסף, בקרוב מתכוונת חברת הנמל להגיש לבית הדין לעבודה בקשה להכריז על התנהלות העובדים כעבירה על ביזיון בית המשפט.

 

ראש אגף משאבי אנוש בחברת הנמל אפרת קייט מסרה: "השביתה שבה החלו עובדי נמל חיפה אתמול בערב היא שביתה פראית, שנעשתה ללא אישור ההסתדרות. כל יום של שביתה גורם לנזק של מיליוני שקלים לנמל, ללקוחות הנמל ולמשק. עקב כך, הגישה חברת נמל חיפה בקשה לצו מניעה זמני נגד השביתה. בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נענה לבקשה להוציא צו מניעה, בפרט לאחר ששמע את נציגי ההסתדרות ואת הצהרותיהם, שהשביתה פרצה ללא אישור ההסתדרות. אנו מבקשים לציין שראשי הוועדים לא הגיעו לדיונים בבית הדין לעבודה, למרות שהוזמנו, וכלשום, הם ירדו למחתרת.

 

"אנו מנצלים את ההזדמנות לפנות לכלל עובדי הנמל בבקשה שיחזרו לאלתר לעבודה בהתאם לצווים של בית הדין לעבודה. אי חזרה לעבודה מהווה נזק כבד מאוד לנמל חיפה וללקוחותיו. אי לכך, במידה ולא יחזרו (לעבודה), לא יהיה לנו מנוס, אלא לנקוט נגדם בהליכים אישיים".

 

בהודעת הטקסט שנשלחה לעובדים נכתב עוד: "הנהלת החברה מודיעה לכם, כי השביתה בה אתם נוקטים היא שביתה פראית, ללא אישור ההסתדרות ובניגוד לדין.

 

"בהתאם, ניתן צו המורה לכם לחזור לעבודה סדירה. ככל שלא תעשו כן בשעה הקרובה, תנקוט החברה כלפיכם בהליכים אישיים, לרבות פקודת ביזיון בית המשפט. דעו לכם, כי פעולותיכם מהוות גם הפרה של הסכם העבודה שלכם בנמל, ושל הסכמים הקיבוציים החלים עליכם".

 

במקביל פנתה חברת נמל אשדוד לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בבקשה להוציא כנגד העובדים צו על ביזיון בית המשפט. בבקשה נכתב כי בית הדין מתבקש לעשות שימוש בסמכותו לפי פקודת ביזיון בית משפט, לזמן את העובדים לדיון דחוף ולהורות כדלקמן: א. לאכוף על העובדים באופן אישי, באמצעות איזה מהסנקציות הקבועות בפקודה, וכפי שבית הדין ימצא לנכון, את החלטתו של בית הדין בתיק בו הורה לעובדים לשוב למיידית לעבודה; ב. לחייב את העובדים באופן אישי בהוצאות משפט לדוגמא ובשכר טרחת עו"ד ריאלי בצירוף מע"מ.